۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
اصل بر حمایت از صنایع باشد، ایران نیاز به هیچ کشوری ندارد
تولید کننده ماشین آلات کابل سازی با بازار مطرح کرد:

اصل بر حمایت از صنایع باشد، ایران نیاز به هیچ کشوری ندارد

کرج- مدیرعامل شرکت ماشین سازی «تک صنعت» گفت:در کشورما منفعت طلبی اشخاص باعث شده تا منافع صنعت و تولید کشور نادیده گرفته شود و تا وقتی مفهوم منفعت ملی فرهنگسازی نشود،توسعه و پیشرفت چندانی نخواهیم داشت.

خدیجه ستارزاده؛ بازار: شرکت ماشین سازی «تک صنعت» با حدود ۴۰ سال فعالیت در زمینه ساخت ماشین آلات سیم و کابل سازی از قبیل اکسترودر، دستگاه کشش راد، ماشین تابنده سیم، دستگاه آنیلینگ، ماشین کشنده کاترپیلار، ماشین جمع کن کابل، دستگاه پی آف، ماشین اسنرندر قفسه ای، دستگاه جمع کن سبدی، ماشین کشش فاین، ماشین کلاف کن و غیره فعالیت و علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشورهای قزاقستان، گرجستان، هرات افغانستان ،سلیمانیه عراق، الجزایر و غیره صادرات دارد.

حمید سلیمانی راد مدیرعامل شرکت تک صنعت در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص شرایط تولید در کشور گفت: با توجه به اینکه سالهاست به تولید و صادرات این ماشین آلات مشغولیم، همچنان کم و بیش سفارش و صادرات داریم و بر اساس کیفیت مناسب و ثابت شده دستگاه ها و ماشین آلات ما مشتریان با پرس و جو از یکدیگر به ما مراجعه و سفارش کار می دهند.

مدیرعامل شرکت «تک صنعت» با بیان اینکه تاکنون از هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده و همیشه از توان و سرمایه و دارایی خود فعالیت کرده است، افزود: تنها یکبار برای گرفتن تسهیلات در دولت دهم اقدام کردیم که بعد از طی مراحل اداری و دوندگی بسیار وامی که به ما تعلق گرفته بود را به شخص دیگری دادند و دیگر به فکر استفاده از تسهیلات و حمایتی نیفتادیم. چرخ کارخانه را با امکانات خودمان می چرخانیم.

وی اظهار کرد: وقتی ما از یک ورقه فولاد وسیله ای برای تولید و آرامش مردم خلق می کنیم و با این تولید خانواده هایی ارتزاق می کند، لذت می بریم و همین انگیزه انسانی و دوست داشتنی باعث می شود سختیها و موانع کار را بگذرانیم.

عرضه جنس نامرغوب تولید کننده را با مشکل مواجه می کند
سلیمانی راد در پاسخ به اینکه برای تهیه مواد اولیه آیا با مشکل مواجه هستند یا خیر، گفت: ما سالهاست با افرادی که کمابیش با هم آشنا هستیم کار و مواد اولیه را از آنها تهیه می کنیم. امروزه متاسفانه در بازار شیطنت ها و مشکلاتی از قبیل عرضه جنس نامرغوب و بدون کیفیت وجود دارد که تولید کننده را با مشکل و چالش مواجه می کند، اما افرادی که ما سالهاست با آنها کار میکنیم در زمینه کارخود تخصص کافی دارند و مواد اولیه مرغوب به ما تحویل می دهند.

سلیمانی راد گفت: عمده مواد اولیه ما تولید داخل است فقط، الکتروموتور را از خارج وارد می کنند که در این زمینه هم خداروشکر با مشکل چندانی مواجه نیستیم و به حد نیاز می توانیم تامین کنیم.

وی با تاکید بر توان و ظرفیت صنایع و تولید داخل کشور گفت: اگر ارگان های دولتی بر اساس توصیه های مسئولین عالی رتبه مملکت اصل را بر حمایت از صنایع بگذارند، ایران نیاز به هیچ کشوری ندارد. اما متاسفانه در کشور ما برخی فقط به فکر منافع شخصی  هستند و فقط به فکر کشیدن گلیم خود از آب هستند و این فرهنگ آنقدر نهادینه شده که هیچکس به فکر منفعت بقیه و کشور نیست و افراد فقط به فکر ارتقای خود هستند. در حالیکه با پیشرفت و ارتقای دیگران زنجیره وار کشور هم رشد و توسعه پیدا می کند.

اگر ارگان های دولتی بر اساس توصیه های مسئولین عالی رتبه مملکت اصل را بر حمایت از صنایع بگذارند، ایران نیاز به هیچ کشوری ندارد. اما متاسفانه در کشور ما برخی فقط به فکر منافع شخصی  هستند و فقط به فکر کشیدن گلیم خود از آب هستند و این فرهنگ آنقدر نهادینه شده  که هیچکس به فکر منفعت بقیه و کشور نیست و افراد فقط به فکر ارتقای خود هستند

مدیرعامل شرکت «تک صنعت» با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در این زمینه گفت: رسانه ملی که حکم دانشگاه برای مردم دارد، وظیفه دارد با برنامه های مناسب و از افرادی که اِرق ملی و این قضیه را باور دارند، استفاده کند تا این تفکر را در جامعه جا بیندازد.

سلیمانی راد در خصوص رقابت بازار این صنعت گفت: تا ۱۵ سال پیش فقط چند نفر بودیم که در زمینه تولید ماشین آلات سیم و کابل فعالیت داشتیم و رقابت آنچنانی وجود نداشت. تدریجاً از روی نمونه‌های اروپایی و ژاپنی الگو گرفته و بر اساس دانش و تجربیات خودمان کم‌کم برخی‌ از دستگاه ها را ارتقا داده و کیفی ترکردیم. متاسفانه در چند سال گذشته رقابت نادرستی در بازار ما به وجود آمده و پرسنلی که برای ما کار می کردند، منشعب شده و برای جذب بازار و مشتریان ما با استفاده از مواد اولیه بی کیفیت مشابه دستگاه های ما با ظاهر مشابه، اما بی کیفیت تولید می کنند.

وی افزود: در ظاهر این دستگاه ها و ماشین آلات با محصولات «تک صنعت» یکی است اما وقتی فولاد، بلبرینگ و دیگر قطعات آن بی کیفیت است، قطعا" کارایی و عمر دستگاه پایین تر است. اما برای اینکه تولید برایشان ارزانتر تمام شود این شیطنت ها انجام می شود. این اتفاقات ناشی از همان فرهنگ است که متاسفانه در کشور خیلی باب شده است.

از عمده مشکلات ما در صنعت این است که از تولید و صنایع حمایت نمی شود و از طرفی هم نیرویی که در یک کارخانه یا تولیدی کار یاد می گیرد، با ورود به  تولید همین محصول و با روش های غیراخلاقی مشتریان کارخانه را با پیشنهاد مبلغ کمتر اما با کیفیت پایین جذب می کند که این کار در نهایت به ضرر همه تمام می شود

وی با بیان اینکه در سال ۸۵ حدود ۷۳ پرسنل مشغول بکار داشته که از بیمه تامین اجتماعی و همه حقوق و مزایا برخوردار بودند، افزود: به دلیل همین مشکلاتی که عنوان کردم و سعی در رقابت ناسالم با تک صنعت داشتند و با تولید مشابه محصولات شرکت ما وارد بازار شدند، نیروهایم کاهش یافت. البته این روند شاید تا زمانی برای آنها کارساز باشد. چرا که بعد از مدتی مشتریان سابق ما که کیفیت و کارآیی محصولات آنها را هم تجربه کردند و با مونتاژ متوجه بی کیفیت و تقلبی بودن قطعات شدند، باز هم سراغ تک صنعت آمده و با خود ما کار می کنند.

مدیرعامل شرکت «تک صنعت» تاکید کرد: هر چقدر که در تولید جمع و با هم متحد باشیم برای همه و به ویژه توسعه کشور مفید است، اما تا وقتی هر کسی به فکر پیشرفت و منفعت خود باشد، این مشکلات و موانع در کشور وجود خواهد داشت.

کد خبر: ۱۰۱٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha