۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
 افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان به نفع مردم ۲ کشور است
رئیس مجلس شورای اسلامی:

افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان به نفع مردم ۲ کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان بر اجرایی شدن توافقات دوجانبه تاکید کرد و گفت: افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری به نفع مردم دو کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد باقر قالیباف عصر امروز چهارشنبه در دیدار با محمد ظاهر ذاکرزاده رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان در تهران، به اشتراکات فرهنگی، زبانی و تاریخی دو کشور اشاره کرد و افزود: افزایش ارتباطات و همکاری‌های ایران و تاجیکستان در بخش‌های مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری به نفع مردم دو کشور است.

وی همچنین افزود: مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات دوستانه فی‌مابین دو کشور در عرصه‌های مورد علاقه، حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار بر ضرورت اجرایی شدن توافقات امضا شده میان دو کشور تأکید کرد.

محمدطاهر ذاکرزاده رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: توسعه مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران به دلیل جایگاه مردم در منطقه و جهان برای مسئولان تاجیکستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین بر اهمیت ارتباطات پارلمانی فی‌مابین تأکید کرد و افزود: گسترش همکاری میان بخش‌های مختلف مجالس دو کشور از قبیل کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی کمک به اجرایی شدن توافقات منعقد شده میان تهران - دوشنبه می‌کند.

کد خبر: ۱۰۱٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha