۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
هدفگذاری تولید سالانه ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در افق ۱۴۰۴
معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد

هدفگذاری تولید سالانه ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در افق ۱۴۰۴

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت از تصویب پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست بررسی پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها که با حضور علی آقا محمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری» برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در سال گذشته تدوین ۴ برنامه عملیاتی برای توسعه زنجیره صنعتی پوشاک و کفش، فلزات گرانبها، غذایی و آشامیدنی و لوازم خانگی که ۴۰ درصد ارزش تولیدات صنعتی را شامل می‌شوند هدفگذاری شد که خوشبختانه برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش با حضور وزیر محترم رونمایی شد و امروز نیز پیش نویس سند توسعه زنجیره فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در مرحله تصویب نهایی قرار دارد.

وی به برنامه‌های عملیاتی توسعه ذیل این برنامه عملیاتی اشاره کرد و افزود: تسهیل زیرساخت‌های تامین، تولید و تجارت، توسعه صادرات و تقویت تولید، توسعه ساخت داخل و مدیریت واردات، توانمندسازی نیروی انسانی و تقویت طراحی و تحقیق و توسعه و همچنین اصلاح قوانین، مقررات و بخشنامه‌های مانع تولید از مهمترین محورهای برنامه های عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها می باشد.

هدفگذاری برای تولید سالانه ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در افق ۱۴۰۴
معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه براساس این برنامه راهبردی سالانه باید ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها تولید شود.

استفاده از نظرات بخش خصوصی در تدوین و نهایی سازی برنامه های عملیاتی فلزات گرانبها
صادقی نیارکی همچنین با اشاره به استفاده از نظرات بخش خصوصی در تدوین برنامه راهبردی گفت: برنامه عملیاتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها مانند دیگر برنامه ها با استفاده از نظرات بخش خصوصی تدوین شده و پس از، اصلاحات نهایی با حضور، وزیر صنعت رونمایی خواهد شد وبه دستگاه‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه به تبیین مهمترین محور های این برنامه پرداخت و بیان کرد: عمده مباحث مطروحه در حوزه ضوابط واردات و صادرات است، موارد بعدی در خصوص تسهیل زیرساخت‌های تولید و تجارت است و موضوعات ترویجی و تشویقی صادرات و تولید نیز، در این سند دیده شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به تصمیماتی که در حوزه حمایت از صنعت فلزات گرانبها اتخاد شد اشاره کرد و از برنامه ریزی در جهت حمایت از تولید داخل بدلیجات، زیورآلات، اکسسوری، مجسمه و جعبه جواهر نیز در قالب این برنامه خبر داد.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha