۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
 ۶۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان زنجان خریداری‌ شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان:

 ۶۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان زنجان خریداری‌ شد

زنجان- زمانی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت: ۶۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان زنجان خریداری‌شده و با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد مراکز خرید گندم در استان افزایش می یابد.

ولی‌الله زمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۳۷ مرکز برای خرید گندم در استان فعال است، گفت: تاکنون بیش از ۶۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری‌شده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد مراکز خرید گندم در استان افزایش خواهد یافت. 

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده بیشترین تولید گندم در استان را دارد، اظهار کرد: تاکنون بیشترین میزان خرید گندم استان هم مربوط به شهرستان خدابنده است. 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان به پرداخت مطالبات گندم کاران در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۱ درصد از مطالبات گندم کاران استان پرداخت‌شده است. 

زمانی با بیان اینکه قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم گندم از کشاورزان استان پنج هزار تومان است، تاکید کرد: متأسفانه به علت کاهش بارندگی در استان تولید گندم نسبت به سال گذشته بیش از ۲۴ درصد کاهش دارد. 

وی  با بیان اینکه ظرفیت استاندارد سیلوهای استان به بیش از ۳۰ هزار تن افزایش یافته و مشکلی برای ذخیره گندم در سیلوهای استان وجود ندارد، تصریح کرد: طی سال جاری مبارزه با سن گندم توسط کارشناسان کشاورزی در استان به خوبی انجام شد و کیفیت گندم استان خوب است. 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان تصریح کرد: بر اساس دستور استاندار گندمی از استان خارج نخواهد شد و اولویت تأمین گندم استان است.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha