توسعه اپلیکیشن های مالی موبایل در سراسر جهان| رشد ۸۸ درصدی در حوزه سرمایه گذاری
«بازار» گزارش می دهد

توسعه اپلیکیشن های مالی موبایل در سراسر جهان| رشد ۸۸ درصدی در حوزه سرمایه گذاری

با توجه به پاندمی کرونا و روی آوردن افراد به سمت خدمات آنلاین و از طرفی نفوذ بیشتر استفاده از تلفن همراه، اپلیکیشن های مالی مبتنی بر موبایل هم با رشد همراه شده است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: از آنجایی که با شیوع کرونا ویروس محدودیتها هم در کشورها اعمال شد و افراد مجبور شدند تا خریدهای خود و امور مالی شان به شیوه آنلاین و اینترنتی انجام دهند؛ از این رو اپلیکیشن های موبایل درحوزه مالی هم با رشد همراه شده است. به طوری که بر اساس گزارش گلوبال بنکینگ اند فاینانس، کارشناسان معتقدند که ۷۲ درصد از بزرگسالان در بریتانیا تا سال ۲۰۲۳ از برنامه های تلفن همراه برای پرداخت و معاملات استفاده خواهند کرد.

در واقع، طبق آخرین گزارش روند اپلیکیشن موبایل در سال ۲۰۲۱، کاربران متوسط ​​۲.۵ برنامه مالی نصب کرده اند و پرداخت های جهانی به ۱.۳۹۰ میلیارد دلار دلار آمریکا در سال ۲۰۲۰ رسیده است. و پیش بینی می شود که امسال به ۱.۶۸۰ میلیارد دلار برسد.

طبق آخرین گزارش روند اپلیکیشن موبایل در سال ۲۰۲۱، کاربران متوسط ​​۲.۵ برنامه مالی نصب کرده اند و پرداخت های جهانی به ۱.۳۹۰ میلیارد دلار دلار آمریکا در سال ۲۰۲۰ رسیده است و پیش بینی می شود که امسال به ۱.۶۸۰ میلیارد دلار برسد

از آنجایی که توسعه دهندگان به طور مداوم راه های جدیدی را برای نوآوری در برنامه های مالی تلفن همراه پیدا کرده اند، چشم انداز بانکداری شخصی و نحوه تعامل مشاغل با مشتریان خود را تغییر داده اند. در این نوشتار، نحوه توسعه امور مالی تلفن همراه در سراسر جهان و روندهای متداول که معمولاً در برنامه های فین تک مشاهده می شود مورد بررسی قرار می گیرد.

بازارهای نوظهور و رهبران صنعت فین تک
با توجه به نفوذ جهانی دستگاه های تلفن همراه، تعجبی ندارد که پذیرش راه حل های پرداخت تلفن همراه در سراسر جهان در حال افزایش و در نتیجه باعث رشد معاملات غیر نقدی شده است. به طوری که بسیاری از اپلیکیشن های بانکی برای ارائه این نوع خدمات در مکانهایی که کاربران قبلاً به بانک دسترسی نداشتند، در حال ظهور هستند.

تغییرات در صنعت بانکداری توسط استارت آپ های بلندپرواز و بانک های سنتی پیشرو انجام شده است. به عنوان مثال، شرکت بانکی چند ملیتی انگلیسی Standard Chartered این انقلاب دیجیتالی را با بانک مجازی خود، Mox Bank، پذیرفته است. دنیز گوون، مدیرعامل Mox Bank اخیراً به Adjust (شرکت در حوزه تجزیه و تحلیل بازاریابی تلفن همراه) توضیح داد : شما نمی توانید در این نوع بازارها فقط با یک برنامه بانکداری تلفن همراه رقابت کنید. شما باید تغییراتی  در این روش ارائه دهید، که کار آسانی نیست. دنیز معتقد است  اگر روی برنامه های موبایل تمرکز نکنید، سهم بازار را از دست می دهید.

آینده فناوری فین تک
در حالی که بخش بانکی چندین سال است با تحولات دیجیتالی سازگار شده است، همه گیری کووید ۱۹ این تحول را تسریع کرده و دسترسی و فرصت را برای میلیون ها مشتری بانکی در سراسر جهان باز کرده است. در واقع، گزارش مالی موبایل ۲۰۲۰ Adjust شرکتنشان داد که:

بازارهای نوظهور باعث رشد جهانی می شوند؛ این مساله به دلیل اشباع کم بازار از راه حل های موجود و مجموعه ای از کاربران که حساب بانکی ندارند، بازارهای نوظهور - مانند ترکیه، اوکراین و برزیل - شاهد رشد عظیمی هستند. این برنامه ها اغلب نیازهایی را که قبلاً با روشهای سنتی بانکی تامین نمی شد، برآورده می کنند.

فعالیت اپلیکیشن سرمایه گذاری در حال رونق است: طبق داده های Adjust، از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۰، این گزارش رشد ۸۸ درصدی در اَپ های سرمایه گذاری را نشان می دهد.

برنامه های پرداخت به طور متوسط ​​۴۹ درصد در افزایش یافته است. این افزایش در ژاپن حتی بیشتر از ۷۵ درصد افزایش یافته است. این گزارش همچنین افزایش قابل توجهی را در آلمان (۴۵%)، ترکیه (۳۹%)، ایالات متحده (۳۳%) و بریتانیا (۲۹%) نشان داد. این مساله احتمالاً نتیجه قوانین فاصله گذاری اجتماعی است که در نتیجه همه گیری ویروس کرونا اعمال شده است، زیرا برنامه های مالی موبایل از ارائه یک روش بهداشتی و راحت تر برای مدیریت امور مالی بهره می برند. با چنین پتانسیل های بزرگ و بکر در سراسر جهان،  روندهای اصلی فن آوری مورد نیاز است که هنگام راه اندازی یک اپلیکیشن  جدید در حوزه فین تک باید مد نظر قرار داد:

- قابلیت های یادگیری ماشین: داده های بزرگ توسط توسعه دهندگان برنامه های مالی موبایل برای عملیات مانند تقسیم بندی کاربر و شخصی سازی استفاده می شود. طبق گزارش شرکت تحقیقات بازار Forrester، ۸۹ درصد از مشاغل دیجیتال روی شخصی سازی سرمایه گذاری می کنند. یادگیری ماشین نیز برای توسعه دهندگان فناوری مهم است زیرا می تواند برای ایجاد تجربه کاربری بهتر استفاده شود. به عنوان مثال، ربات های چت می توانند برای ارائه خدمات سریع و موثر به مشتریان برای کاربران پیاده سازی شوند. یادگیری ماشین ربات های چت را قادر می سازد توسعه یافته و مفیدتر شوند، که به نوبه خود تیم توسعه دهنده را از کارهای دستی بی نیاز می کند. این یک سرویس ۲۴ ساعته است که همچنین می تواند با حذف زمان انتظار قبل از صحبت با کارمند خدمات مشتری، در وقت کاربران صرفه جویی کند.

- روش های پرداخت نوآورانه: توسعه دهندگان برنامه های مالی موبایل به راه های جدیدی برای تکمیل تراکنش مشتریان خود می پردازند، به طوریکه محدود به روش های پرداخت سنتی نیستند چراکه برای عادات کاربر معاصر ایده آل محسوب نمی شود. به عنوان مثال، کیوآر کد (QR) و کیف پول های موبایل به روشی موثر برای کاربران تبدیل شده اند تا بتوانند به راحتی یک تراکنش را انجام دهند، در عین حال آنها را از داشتن به کیف پول فیزیکی  بی نیاز می کند.

- توزیع پرداخت انعطاف پذیر: برخی از برنامه های مالی موبایلی گزینه های بیشتری را برای دسترسی به حقوق و دستمزد در اختیار کاربران قرار می دهند. در حوزه وامهای پرداختی، که می تواند به شکل پرداخت های انعطاف پذیر به کاربر این امکان را دهد که بدون نرخ بهره زیاد به وجوه دسترسی پیدا کند. این ویژگی به کاربران آزادی بیشتری می دهد تا پول خود را در مواقع اضطراری و هزینه های غیرمنتظره، پرداخت کنند.

- بانکهای دیجیتالی و تلفنهای همراه: موفقیت بانکهای مبتنی بر تلفن همراه ثابت می کند که یک شعبه فیزیکی همیشه لازم نیست. این می تواند یک سناریوی برد-برد ارائه دهد: کاربر نیازی به یافتن شعبه محلی برای امضای اسناد و مدارک ندارد در حالی که بانک ها می توانند هزینه نگهداری شعبه های فیزیکی خود را ذخیره می کنند.

- اتوماسیون: اتوماسیون تأثیر قابل توجهی بر توسعه امور مالی مبتنی بر تلفن همراه داشته است. هدف از ابزارهای اتوماسیون انجام هرگونه فعالیتی است که بدون کار دستی انجام شود. شرکت های فین تک می توانند از اتوماسیون برای تسریع فرایندها و کاهش حجم کار کارکنان استفاده کنند تا زمان بیشتری برای استفاده از تخصص خود داشته باشند. اتوماسیون همچنین می تواند تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد. به عنوان مثال می توان به روز رسانی خودکار وضعیت برنامه، اطلاعات موجودی و ایمیل های تأیید را نام برد.

- گزارش در زمان واقعی: توسعه دهندگان برنامه فین تک همیشه به دنبال راههای خلاقانه برای مشتریان خود هستند تا از وضعیت مالی و سرمایه گذاری خود مطلع شوند. گزارش در زمان واقعی به این معنی است که کاربران هر زمان که به داده های مالی نیاز داشته باشند، دسترسی فوری به آنها دارند. این برای کاربرانی که مایل به مدیریت امور مالی و سرمایه گذاری هستند بسیار ارزشمند است. گزارش لحظه به لحظه به سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد شده است-و جزو انتظارات کاربران تلفن همراه محسوب می شود.

همچنین هنگام توسعه یک اپلیکیشن فینتک، مهم است که ویژگی هایی در نظر گرفته شود که از سایر برنامه های مالی موبایل موجود متمایز شوند. برای این منظور باید به موارد زیر نیز توجه کرد:

- ویژگی های پشتیبانی مشتری: علاوه بر ربات های چت و سایر خدمات خودکار، مواقعی پیش می آید که کاربران باید با کارمندان صحبت کنند. این یک گام مهم برای اپلیکیشن های فینتک است چراکه اطمینان از اینکه شخصی در دسترس باشد یک مرحله مهم است که اطمینان می دهد کاربران شما می توانند در هر شرایطی به شما اعتماد کنند. برای انجام تعداد دفعات مورد نیاز این نوع پشتیبانی از مشتری، باید یک صفحه پرسش و پاسخ جامع ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که ربات های چت شما می توانند شایع ترین خطاها را  هنگام استفاده از برنامه شما  برطرف کنند.

- ویژگی های امنیتی: اهمیت امنیت برای برنامه های فینتک از موارد مهم برای مشتریان است: اگر کاربران در امنیت برنامه خود شک داشته باشند، آنها را حذف کرده و سرویس دیگری را انتخاب می کنند. ویژگی هایی که به یک برنامه بانکی بسیار ایمن کمک می کند شامل مسدود کردن پرداخت ها، احراز هویت دو مرحله ای و یک رمز عبور پیچیده است.

در عین حال که بروز پاندمی مشکلاتی را ایجاد کرد اما برای اپلیکیشن های تلفن همراه مساله ای مهم بود زیرا همه گیری منجر به رشد بی سابقه در بسیاری از موارد این حوزه شده است. در حالی که اپلیکیشن های فین تک قبلاً در اکثر بازارها  با رشد همراه بوده اند، اما با تغییر وضعیت اقتصادی و عادات کاربران برای کنار آمدن با محدودیت ها و محدودیت های فاصله اجتماعی، با افزایش چشمگیری روبرو شده اند. واضح است که مصرف کنندگان همچنان به سمت موبایل در تمام سطوح فن آوری ادامه می دهند-و شرکت ها با گسترش پیشنهادات خود وایجاد گزینه های بیشتر که نیازی به تعاملات رو در رو ندارند، بسعی در بهبود برنامه ها خود دارند. این افزایش پذیرش دیجیتالی  تلفن همراه  و با پتانسیل که وجود دارد، باعث می شود که فین تک به یک مساله هیجان انگیز و مهم تبدیل شود که باید مورد توجه سازمانها و دولتها قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۱٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha