۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
تفاهمنامه‌ای سه جانبه در راستای حمایت از صنایع دستی البرز منعقد شد
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت؛

تفاهمنامه‌ای سه جانبه در راستای حمایت از صنایع دستی البرز منعقد شد

کرج- صبوری، مجری طرح های اشتغالزایی بنیادبرکت از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه میان میراث فرهنگی، «شتاب‌دهنده مشکات» و مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد در راستای حمایت از صنایع دستی البرز خبر داد.

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در گفتگو با بازار، از ورود ستاد اجرایی فرمان امام برای شناخت ظرفیت های صنایع دستی و رونق این صنعت با انعقاد تفاهم‌نامه ای سه جانبه میان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، «شتابدهنده مشکات» و مجری طرحهای اشتغالزایی بنیاد برکت دراستان البرز خبر داد.

مهدی صبوری در گفتگو با بازار، با بیان اینکه صنایع دستی استان البرز با وجود زیبایی و تنوع در طول عمر خود دستخوش فراز و نشیب های فراوانی شده است، گفت: در صورت بی توجهی، این صنعت و رفته رفته با مشکلات اساسی روبرو خواهد شد.

صبوری با تاکید بر اینکه آثار و صنایع دستی، از مظاهر و جلوه‌های فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی ما محسوب می‌شوند که در قلمرو اقتصادی نیز ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار مردم و جامعه قرار می‌دهند، افزود: از این رو، رونق و فعال‌سازی این هنرها یکی از الزامات مهم رشد و بالندگی کشور در شرایط کنونی بشمار رفته و نیازمند توجه ویژه‌ مسئولان و مدیران دولتی و شهری است.

صنایع دستی البرز به دلیل کرونا بازار کساد و بی رونقی دارد
مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت از ورود ستاد اجرایی فرمان امام برای شناخت ظرفیت ها و کمک به رونق صنایع دستی و هنرمندان استان البرز خبر داد و گفت: مشکلات مرتبط با بازاریابی و برندسازی بخش دیگری از مشکلاتی است که هنرمندان با آن مواجه هستند.

وی اظهار کرد: استان البرز به دلیل تنوع قومیتی در بخش صنایع دستی یکی از استان های مهم و مطرح در کشور است اما فروش تولیدات هنرمندان این بخش متناسب نیست و این مسئله می تواند به دلیل نبود توجه کافی به بازاریابی و بازارهای هدف در این بخش باشد.

صبوری افزود: متأسفانه این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلات بوجود آمده اقتصادیِ ناشی از تحریم ، صنایع دستی استان بازار بی‌رونق و کسادی دارد، به طوری که برخی از صنعتگران در این بخش دست از کار کشیده اند و به فکر شغلی با درآمد کافی افتاده اند. در حالی که بازاریابی و فروش از اصول مهم در هر عرصه ای مطرح می شود اما تاکنون این بخش مهم نه تنها در استان بلکه در سراسر کشور نادیده گرفته شده است.

ورود ستاد اجرایی فرمان امام برای شناخت ظرفیت ها و حمایت از صنایع دستی البرز
وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته از ایده های خلاق و کسب و کارهای نوپا (استارتاپها) استقبال کرده و سرمایه گذاری مادی و معنوی می کنند، گفت: کسب و کارهای سنتی را عارضه یابی می کنند و به کمک شتاب دهنده ها  و با استفاده از ابزارهای نوین و فضای مجازی سرعت عرضه به بازار و مخاطب نهایی را بدون واسطه انجام می دهند.

صبوری با تاکید بر  پتانسیل های بالای ایران در حوزه صنایع دستی گفت: مشکلات مرتبط با بازاریابی و عدم مهارت در این زمینه، برندسازی، شناخت ناکافی از بازارهای داخلی و جهانی و عدم ارتباط با کشورهای دارای قدرت خرید بالا از مواردی است که تاکنون ایران را در بازار صنایع دستی به جایگاه واقعی نرسانده است.

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت گفت: بنیاد برکتِ «ستاد اجرایی فرمان امام ره » با شناخت کافی از این ظرفیت‌ها و با همکاری شتابدهنده مشکات به عنوان اولین و تنها شتابدهنده در حوزه صنایع دستی و گردشگری کشور و همچنین مسئولیت اجتماعی خود در راستای اشتغال جوانان و جلوگیری از خروج ارز و صادرات غیر نفتی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری ( جهش تولید ) و به مدد سالها تجربه علمی و عملی برای فراهم کردن شرایط جهت پرداخت تسهیلات کم بهره به صنعتگران صنایع دستی استان البرز اقدام نموده است.

کد خبر: ۱۰۱٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha