۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
صادرات کالا از سیستان و بلوچستان به افغانستان ۶۲ درصد افزایش یافت
سرپرست صمت سیستان و بلوچستان:

صادرات کالا از سیستان و بلوچستان به افغانستان ۶۲ درصد افزایش یافت

زاهدان - سرپرست صمت سیستان و بلوچستان گفت: حجم صادرات از سیستان و بلوچستان به افغانستان طی ۱۱ ماه امسال ۴۱۵ میلیون و ۱۹۵ هزار دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد افزایش یافته است.

محمود رضا رحمتیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: افغانستان به علت توسعه‌نیافتگی و عقب ماندن بخش صنعت آن از روند پیشرفت جهانی، نیاز شدیدی به واردات دارد و اکنون بسیاری از کالاهای مصرفی روزمره را نیز از سایر کشورها وارد می کند.

سرپرست سازمان صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد: این مساله باعث شده تا افغانستان بیشتر به کشورهای همسایه خود در امر تجارت و بازرگانی تکیه کند که می طلبد این مهم توسط صادرکنندگان جدی گرفته شود.

 وی با اشاره به اینکه افغانستان حدود ۳۴ استان و ۴۰۰ شهرستان دارد، تصریح کرد: در مجموع طی ۱۱ ماهه امسال حجم صادرات از این استان به افغانستان ۴۱۵ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۳۸۰ دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد افزایش داشته است.

رحمتیان با اشاره به اینکه از مجموع کل صادرات سیستان و بلوچستان حدود ۴۵ درصد آن به افغانستان انجام شده است، افزود: میزان صادرات از طریق گمرکات استان به افغانستان طی مدت اعلام شده برابر با ۱۱۸ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۸۰ دلار و صادرات از طریق بازارچه‌های استان نیز به افغانستان برابر با ۳۳۲ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۳۰۰ دلار است.

وی تصریح کرد: مصالح ساختمانی (سیمان)، سیب درختی، کاشی و سرامیک از جمله اقلام صادر شده به افغانستان هستند.

کد خبر: ۱۰٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha