۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
محیط زیست؛ بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکتها | درسهایی از آتش سوزی ترکیه
بازار گزارش می‌دهد؛

محیط زیست؛ بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکتها | درسهایی از آتش سوزی ترکیه

دولت ترکیه اعلام کرده است انجام مسولیتهای اجتماعی شرکتها در عرصه محیط زیست می تواند در گذر از بحران موجود به ما کمک کند.

بازار؛ گروه بین الملل: در این روزها که خبر اتش سوزی های ترکیه در تمامی رسانه های دنیا پیگیری می شود و سطح وسیعی از جنگ های این کشور را نابود کرده است، مساله تغیرات جوی و توجه به این مساله بیش از پیش در رسانه های این کشور مورد توجه قرار دارد.  

تغییراتی که به ازای افزایش حجم انتشار کربن در بازار جهانی سبب شد تا دنیا با چالشهای طبیعی و زیست محیطی زیادی روبرو شود و در نهایت  هزینه های زیادی به اقتصاد دنیا تحمیل شود. افزایش سیل ها و اتش سوزی ها در بخش های مختلفی از دنیا حتی در کشورهای سردسیری مانند کانادا موضوع مورد بحث بین کارشناسان است.

حال ترکیه برای مقابله با این بحران و تلاش برای کاهش مشکلات ناشی از تغییرات جوی، اقدامات تازه ای انجام داد. اقداماتی که می تواند باعث تحولات زیادی در اینده کشور شود و بستر را برای بهبود شرایط در ترکیه فراهم کند.

خبرگزاری رسمی دولت ترکیه اخیرا گزارشی در مورد وارد کردن مساله تغییرات جوی و بحران های ناشی از ان به عنوان مساله اول کشور منتشر کرد و نوشت: «توجه به مسایل زیست محیطی و اجرای سیاستهایی برای مقابله با ان می تواند به عنوان بخشی از دستورالعمل شرکتها در حوزه مسولیتهای اجتماعی باشد.»

طبق گزارش ارایه شده توسط نشریه triplepundit توجه به مسایل زیست محیطی در این کشور در سالهای اخیر بیشتر شده است و زمینه برای سرمایه گذاری بیشتر شرکتها در این حوزه فراهم شد.

دولت ترکیه برای تشویق شرکتها برای فعالیت در حوزه محیط زیست اقدام به ارایه کمک های مالی به این شرکتها کرده است. این نشریه نوشت: «شرکتهایی که مسئولیتهای اجتماعی خود را در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار انجام می دهند و این طرح را تا سال ۲۰۲۳ ادامه دهند، برنده دریافت کمک های مالی و نشان های ملی می شوند که می تواند به اعتبار انها بیفزاید.»

 تا کنون چندین شرکت توانسته اند نشان اعتبار به دلیل فعالیت در حوزه محیط زیست در عرصه مسولیتهای اجتماعی را دریافت کنند و این نشان های اعتبار به دلیل عملکرد مناسب انها در فاصله سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ به انها اختصاص پیدا کرد. اولین نشان به پروژه ساخت خط لوله باکو-تفلیس- سیلان اختصاص پیدا کرد. این شرکت تلاش کرد تا در اجرای پروژه کمترین اسیب را به محیط زیست وارد کند،انتشار کربن را به حداقل برساند و در نهایت رشد پایدار تولید را تجربه کند.»

دومین نشان اعتبار به گروه رسانه ای دوگاس  به دلیل فعالیتهای زیست محیطی اختصاص پیدا کرد. این شرکت هم  برای تامین انرژی مورد نیاز خود اقدام به استفاده از انرژی های پاک کرده است و در کاهش استفاده از سوختهای فسیلی سیاستگذاری های زیادی کرده است.

افزایش سرمایه گذاری در توسعه فضای سبز در کشور به خصوص در اطراف دفاتر اصلی کاری این شرکت رسانه ای  نیز بخش دیگری از طرح اجرا شده توسط آنها بود. این شرکت رسانه ای بعد از دریافت این نشان اعتبار بیانیه ای منتشر کرد و نوشت: «موسسات رسانه ای به دلیل نقشی که در اطلاع رسانی و ارایه اطلاعات صحیح به مردم دارند، می توانند در جامعه بسیار تاثیر گذار باشند. به همین دلیل است که حضور پررنگ این شرکتها در عرصه محیط زیست و تخصیص بودجه های کلان برای فعالیت در این زمینه به عنوان بخشی از مسولیتهای اجتماعی شان می تواند تغییراتی ماندگار در جامعه و جهت گیری جامعه به سمت رشد پایدار اقتصادی در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha