۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
مشتریان، خرید سکه را از مجاری رسمی تهیه کنند
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

مشتریان، خرید سکه را از مجاری رسمی تهیه کنند

محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: مشتریان، خرید سکه را از مجاری رسمی تهیه کنند.

به گزارش بازار، ابراهیم محمدولی در ارتباط با رسانه ملی گفت: با وجود هشدارهای متعدد اتحادیه طلا و جواهر و فعالان این بازار، همچنان شاهد خرید و فروش آنلاین طلا و خصوصا سکه به صورت اینترنتی و یا از دست فروشان و دلالان هستیم که بی شک تنها متضرران این اقدام، مشتریان اینگونه معاملات هستند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی طی هفته‌های اخیر فرصت مناسبی برای جولان سودجویان در این شرایط فراهم شده، یکی از این موارد، فروش اینترنتی و آنلاین سکه و یا افرادی است که پروانه فروش سکه را ندارند مواجه هستیم.

محمدولی اضافه کرد: طلا و سکه فلز گرانبهایی است و مردم دقت بیشتری داشته باشند و آنچه لازم دارند خریداری کنند و از فروشندگانی که مجوز و دارای پروانه کسب همان کالا را دارند مراجعه و خریداری کنند مثلا برای خرید طلا از سکه فروشان خرید نمایند ویا بلعکس برای خرید سکه از طلا فروشان خرید نکنند.

وی گفت: مشتریان مراقب باشند که سکه حتما دارای هولوگرام باشد و از دست و یا دلالان و افراد متفرقه خرید نکنند.

محمدولی افزود: خریداران طلا تمایل دارند که از نزدیک مصنوعات طلا را مشاهده و آن را امتحان کنند، اما در فضای مجازی این امکان وجود ندارد. در حال حاضر معاملات طلا و سکه در فضای مجازی از طرف نهاد خاصی رصد نمی‌شود بنابراین امکان رسیدگی به تخلفات وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: مسائلی مانند عیار طلا، وزن و نحوه تحویل در داد و ستد اینترنتی و مجازی طلا و سکه مطرح بوده که ساز و کاری برای آن‌ها شکل نگرفته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تاکنون برای دو هزار و ۹۰۰ واحد طلا فروش در شهر تهران پروانه کار صادر شده و یک هزار و ۵۰۰ پرونده نیز در مرحله رسیدگی قرار دارد، اما تاکنون هیچ مجوزی برای معاملات طلا در فضای مجازی صادر نشده است.

محمدولی، افزود: از سوی اتحادیه حدودا ۴۹ تا ۵۰ نفر به عنوان بازرسان با کارت شناسایی معتبر در سطح تهران هستند و از مردم هم درخواست می‌کنیم در صورت تهیه سکه و نداشتن هولوگرام و مشاهده هر گونه تخلف به اتحادیه مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha