۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
شناخت تهدیدهای نوین سایبری از اولویت‌های صنعت برق است
مدیر حراست شرکت برق منطقه‌ای تهران:

شناخت تهدیدهای نوین سایبری از اولویت‌های صنعت برق است

مدیر حراست شرکت برق منطقه‌ای تهران شناخت تهدیدهای نوین سایبری و راهکارهای مقابله با آنها را از اولویت های پایه برای مدیران و کارکنان صنعت برق دانست.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، داوود حاجی رحیمی، شبکه برق را به عنوان مهم‌ترین زیرساخت‌ها برشمرد که دارای بیشترین اثرگذاری بر سایر زیرساخت‌های عمومی و حیاتی است.

حاجی رحیمی ادامه داد: موازی بودن سیستم‌ها، ذخیره‌سازی موازی داده‌ها، معماری دفاعی چند لایه، استفاده از سامانه‌های بومی، امن و مصون، شبکه‌های امن، ایزوله و حیطه بندی شده، نیروی انسانی امین، بصیر و ماهر، نظارت، کنترل و بازرسی مداوم، حفاظت فیزیکی و حفاظت هوشمند از دیگر راهبردهای مقابله با تهدیدهای سایبری در صنعت برق است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طیف‌های گوناگون تهدیدهای پایه و مبنا برای صنعت برق شامل تهدیدهای نظامی، امنیتی و تروریستی، سایبری، الکترونیک، الکترومغناطیسی و گرافیتی نوع دیگری از تهدیدات را به صورت غیرنظامی یاد کرد که در حوزه فناوری بروز و ظهور پیدا کرده است.

مدیر حراست و امور محرمانه برق منطقه‌ای تهران در پایان با تاکید بر موضوع دفاع لایه به لایه در معماری شبکه برق ادامه داد: صنعت برق امروزه با یک حرکت سریع مواجه شده و با حوزه فناوری اطلاعات و سایبری پیوند خورده است، به طوری که اگر امروز بخواهیم تهدیدهای صنعت برق را اولویت بندی کنیم، تهدید اول، تهدید سایبری است؛ بنابراین ملاحظات پدافند سایبری یا تاب آوری سایبری بسیار مهم است.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha