۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
مشکلات نانوایان خراسان جنوبی در تنور بی تدبیری/ هزینه‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته است
رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی:

مشکلات نانوایان خراسان جنوبی در تنور بی تدبیری/ هزینه‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته است

بیرجند -مردای،رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از زمان طرح مشکلات نانوایان حدود یک ماه و نیم می‌گذرد، گفت: متأسفانه این مسائل هنوز در خراسان جنوبی حل نشده است.

اکبر مرادی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: متأسفانه بعد از گذشت بیش از یک ماه از طرح مشکلات نانوایان هنوز این مسائل در خراسان‌جنوبی حل نشده و فعالان در این صنف در شرایط سختی امورات واحد صنفی را پیگیری می‌کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: حدود یک ماه و نیم پیش در کارگروهی طرح شد که قیمت نان بیش از ۲۵ درصد در خراسان‌جنوبی افزایش پیدا کند که به واسطه شرایط اجتماعی آن روز و تأکید بر ضرورت عدم ایجاد نارضایتی در مردم به همان افزایش ۲۵ درصد اکتفا شد.

فعال نگه داشتن واحد صنفی با رنج فراوان
مرادی ادامه‌داد: این در حالی است که هزینه‌های یک نانوایی ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است و واقعا نانواها با سختی و گذشتن از حق متصدی نانوایی و کارگر و ... می‌توانند همچنان واحد صنفی نانوایی خود را فعال نگه دارند.

وی گفت: در حال حاضر یک ماه از آن زمان گذشته ولی هنوز تدبیری برای حل مشکل نانوایان اندیشیده نشده است، در حالی که در استان‌های دیگر چون خراسان‌رضوی نان تا ۴۵ درصد و در تهران تا ۶۰ درصد نیز افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی اظهارکرد: اگر آنقدر که دولت در ۱۰ سال گذشته برای ثابت نگه داشتن قیمت نان تلاش کرده است برای ثابت بودن قیمت سایر کالاهای اساسی نیز تلاش می‌کرد در حال حاضر وضع اقتصاد ایران تبدیل به گلستان شده بود!

مرادی بیان‌کرد: حقوق یک کارگر و شاطر نانوایی در روز ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار تومان بود که در حال حاضر به روزی ۱۴۰ هزار تومان رسیده و در نانوایی سنگگ به واسطه سختی بیشتر و کمبود کارگر در این بخش به روزی ۲۵۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان نیز رسیده است.

قیمت نان براساس هزینه‌های نانوایی تنظیم شود
وی ادامه داد: اگر قیمت نان به صورت قانونی و منطق و براساس هزینه‌های یک نانوا تنظیم نشود، نانوایی مجبور خواهد شد که به ناچار خود قیمت را افزایش دهد و یا از حقوق کارگر خود بگذرد.

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی با گلایه از برخی شرکت‌های خدمات‌رسان چون آب یادآورشد: در بسیاری از نانوایی‌ها شرکت آب گفته مصرف آب شما افزایش پیدا کرده و از این جهت در راستای افزایش ظرفیت کنتور باید اقدام کنید و برای این کار نیز بین سه میلیون تا هفت میلیون أخذ می‌کنند.

مرادی افزود: بعد از آن نیز نه شبکه‌ای تغییر می‌کند و نه لوله ای را عوض می‌کنند و تنها هزینه‌ای از جیب نانوا می‌رود.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha