۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
۵۴۸ روستای کردستان تحت پوشش اینترنت ADSL قرار دارند
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

۵۴۸ روستای کردستان تحت پوشش اینترنت ADSL قرار دارند

سنندج– مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر ۵۴۸ روستای این استان تحت پوشش اینترنت ADSL قرار دارند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به نیاز روز افزون مشتریانِ استان به بسترهای دیتا در دو حوزه سیار و ثابت به واسطه شرایط موجود در جامعه و اپیدمی ویروس کرونا، گفت: در همین راستا سه روستای دیگر استان به شبکه ADSL مخابرات پیوستند.

وی به تشریح پروژه های انجام شده در سه روستای سپیداره، هفتاش و کانی ناو از توابع شهرستان بانه پرداخت و اظهار داشت: برای نصب و راه اندازی تجهیزات و ایجاد زیرساخت های لازم در این نقاط، مبلغ ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان افزود: در حال حاضر مشتریان ساکن در محدوده سه روستای سپیداره، هفتاش و کانی ناو در شهرستان بانه از سرعت دسترسی بالا به اطلاعات موجود در فضای مجازی، استفاده از بستر دیتا برای انجام امورات روزانه، بهره مندی دانش آموزان از آموزش های آنلاین، انجام کسب و کارهای اقتصادی به صورت مجازی و  سرویس های متنوع ADSL بهره مند هستند.

وی تعداد مشتریان سرویس ADSL در شهرستان بانه را ۲۰ هزار و ۶۷۹ مورد بیان کرد و افزود: انتظار می رود که با توجه به فعالیت های صورت گرفته شاهد توسعه و ارتقاء فعالیت های شرکت مخابرات در دیگر شهرستان های استان کردستان باشیم.

حکمت با اشاره به اینکه توسعه خدمات مخابراتی در تمام نقاط استان در راستای جلب رضایت مشتریان و پاسخگویی به مطالبات ارتباطی آنها در دستور کار مخابرات منطقه قرار دارد، گفت: مخابرات منطقه کردستان با هدف ارائه خدمات یکسان مخابراتی و کاهش شکاف دیجیتالی نیز پروژه های ایجاد و توسعه زیرساخت های سرویس ADSL در برخی از نقاط روستایی استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد هشت روستای استان به اینترنت پرسرعت مخابرات متصل شده اند، اعلام کرد: در حال حاضر ۵۴۸ روستای استان تحت پوشش خدمات و سرویس های متنوع ADSL مخابرات قرار دارند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در پایان گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان کردستان یکی از اولویت های شرکت مخابرات است و در همین راستا نیز فعالیت های مختلفی در این بخش صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha