۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
اولویت احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس در شهرک‌های صنعتی
معاون اقتصادی استاندار تهران اعلام کرد

اولویت احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس در شهرک‌های صنعتی

عسگری، معاون استاندار تهران گفت: در شرایط فعلی توجه به نیروگاه‌های کوچک مقیاس chp و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش بازار، حشمت الله عسگری در جلسه کمیته اقدام اقتصادی با اشاره به اهمیت احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی اظهار کرد: در سال‌های اخیر احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس از اولویت خارج شده است، که این امر به سبب بی توجهی وزارت نیرو بوده و با تغییر نرخ ارز توجیه پذیری آن از بین رفت و سبب حذف رغبت سرمایه گذاران شد.

وی تاکید کرد: شرایط فعلی کشور ایجاب می‌کند که توجه به نیروگاه‌های کوچک مقیاس chp و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی در اولویت قرار گیرد و این مهم در استان تهران با اولویت شهرک‌های صنعتی و همچنین واحدهای بزرگ خارج از شهرک‌های صنعتی جهت تسهیل تولید پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه باید مشوق برای ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس توسط تولیدکنندگان ایجاد شود تا در بازه سه ساله برق آن‌ها از شبکه سراسری برق خارج شود، افزود: مجموعه ظرفیت‌های قانونی هم تبیین شود تا بتوان اقدامات لازم جهت تحقق این امر را پیگیری کرد و نیروگاه‌ها در شهرک‌های صنعتی توسعه پیدا کند و از ظرفیت بخش خصوصی جهت ایجاد نیروگاه‌های پراکنده استفاده شود.

عسگری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی باید واحدهای تولیدی با حجم مصرف بالا را مجاب کنند از نیروگاه کوچک مقیاس استفاده کنند که به شبکه سراسری برق فشار وارد نشود.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha