۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
قیمت مسکن با اجرای کامل قانون مالیات بر عایدی سرمایه مهار می شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

قیمت مسکن با اجرای کامل قانون مالیات بر عایدی سرمایه مهار می شود

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه بر معاملات مکرر زمین و مسکن نیز اعمال می‌شود، با تصویب آن از بورس بازی و سفته بازی در بازار مسکن نیز جلوگیری می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت خرید و اجاره بهای مسکن علی رغم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی برای اثرگذاری بر بازار مسکن نیازمند اجرای خوب، قوی و با گستردگی مناسب است، این قانون به تنهایی حلال مشکل مسکن نیست و تنها به عنوان یکی از مولفه‌های اثرگذار بر این بازار محسوب می‌شود.

تولید مسکن، کلید حل مشکلات بازار
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات موجود در بازار مسکن تنها با تولید، مدیریت و کنترل قیمت برطرف می‌شود، ادامه داد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی تاکنون جایگاه خود را پبدا نکرده است و وزارت راه و شهرسازی دولت آینده با بهبود سامانه، اطلاع رسانی مناسب و پوشش قوی اطلاعات می‌تواند زمینه استفاده مناسب از اجرای این قانون را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی می تواند موجب عرضه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به بازار می‌شد اما درحال حاضر به این رقم نرسیده‌ایم، عنوان کرد: تزریق این تعداد واحد مسکونی به بازار تاثیر بسیار زیادی را به همراه دارد، در ابتدای روند اجرای قانون مالیات بر خانه‌های شاهد اثرگذاری آن بر بازار مسکن بودیم.

دولت آینده با اطمینان خاطر قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا کند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت راه و شهرسازی در دولت آینده باید با اطمینان خاطر و به نحو مطلوبی قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا کند.

شاکری در خصوص قیمت سازی برخی سایت‌های عرضه مسکن و نقش دلالان بر این بازار، گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه بر معاملات مکرر زمین و مسکن نیز اعمال می‌گردد، با تصویب آن از بورس بازی و سفته بازی در بازار مسکن نیز جلوگیری می‌شود؛ اما تا زمان اجرایی شدن این قانون بصورت کامل، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های نظارتی باید از خرید و فروش به قصد سوداگری و افزایش قیمت مسکن توسط دلالان و واسطه‌ها جلوگیری کنند.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha