۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
درسها و مسیرهای منتهی به کیفیت و رضایت؛ آیا تویوتا RAV۴ گزینه مناسب خرید است؟
نگاهی به کراس اوور ۴۶ هزار دلاری ژاپنی

درسها و مسیرهای منتهی به کیفیت و رضایت؛ آیا تویوتا RAV۴ گزینه مناسب خرید است؟

شرکت خودروسازی تویوتا برای محصول راوفور هیبریدی از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری با قدرت ۲۱۹ اسب بخار استفاده کرده که با قیمت ۴۶ هزار و ۴۱۵ دلار، کراس اوور محبوب بازارهای جهانی است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی تویوتا با عرضه محصولات لوکس و البته با کیفیت همواره در صدر لیست خودروسازان پر فروش جهان قرار داشته، این مساله تا جایی پیشرفت که امسال تویوتا جای فولکس واگن را در فروش گرفت و بزرگترین خودروساز جهان از نظر تولید و فروش شناخته شد. یکی از محصولات محبوب و پر فروش این خودروساز ژاپنی در دنیا، کراس اوور سایز متوسط آن یعنی راوفور(RAV۴) است. در سال ۲۰۱۸ تویوتا به طور رسمی پنجمین نسل این خودرو را به دنیا معرفی کرد. در این گزارش سعی داریم به بررسی این کراس اوور سایز کوچک البته در نسخه هیبریدی بپردازیم و دلیل انتخاب مشتریان در بازارهای جهانی را بررسی کنیم.

آیا تویوتا RAV۴ در بازارهای جهانی گزینه مناسب خرید است؟

طراحی جذاب و مدرن روافور
نسل پنجم راوفور با خط مشی جدید طراحی و ظاهری جذاب و اسپرت راهی بازار شده است. طراحان تویوتا با تغییراتی در ابعاد بدنه توانسته‌اند خودرویی جادارتر و مناسب‌تر از نسل قبلی برای سرنشینان فراهم آورد. پروفیل خودرو با استفاده از خطوط تیز و فرم‌ها و سطوح تخت کارکتر خاص و نافذ را برای این کراس‌اوور اس‌یووی سایز کوچک ایجاد کرده است.

المان‌های استفاده شده در طراحی این خودرو به ویژه چراغ‌های زاویه‌دار و جلوپنجره عریض و حجم خاص روی کاپوت، برای بیننده تداعی کننده خرس قطبی به نظر می‌آید که تهاجمی است. در نمای عقب چراغ‌های کشیده با فرم LED های مشابه L شکل و خط کروم میان چراغ‌ها زیبا و شیک به نظر می‌رسد. هرچند که نمای عقب راوفور مشابه کراس‌اوور فولکس‌واگن یعنی تیگوان طراحی شده تا جذابیت این خودرو را دوچندان کند. دیفیوزر و اگزوزهای کروی‌شکل در طرفین و رینگ‌های ۱۸ اینچی چاشنی اسپرت بودن خودرو را دوچندان می‌کند.

آیا تویوتا RAV۴ در بازارهای جهانی گزینه مناسب خرید است؟

نسل پنجم از راوفور بر پایه و اساس پلتفرم TNGA GA-K شکل گرفته است. با استفاده از مواد آلومینیوم برای شاسی و بدنه و همچنین ادوات الکترونیکی خودرو، مجموع وزن به ۱۷۱۰ کیلوگرم رسیده است

فاصله محوری، طول و عرض خودرو به ترتیب ۲۶۹۰میلی‌متر، ۴۶۰۰میلی‌متر و عرض ۱۸۵۵ میلی‌متری فضای راحت و جاداری را برای سرنشینان به وجود آورده است. بر این اساس فضای بار به ۵۸۰لیتر رسیده که برای این اس‌یووی کراس‌اوور سایز کوچک مناسب است. نسل پنجم از راوفور بر پایه و اساس پلتفرم TNGA GA-K شکل گرفته است. با استفاده از مواد آلومینیوم برای شاسی و بدنه و همچنین ادوات الکترونیکی خودرو، مجموع وزن به ۱۷۱۰ کیلوگرم رسیده است.

کابین راوفور جدید شاهد طراحی زیبا و دلنشینی هستیم. زیرا داشبورد از حالت سادگی نسل قبل خارج شده و با استفاده از مجموعه پشت آمپر دیجیتالی و صفحه نمایش ۷ اینچی کنسول میانی مدرن و متفاوت است. حجیم شدن داشبورد و دو رنگ بودن آن و استفاده از چرم برای داشبورد منجربه جذابیت آن شده است. دکمه‌های روتاری حجیم سیستم تهویه مطبوع، دسته دنده اسپرت، غربیلک فرمان اسپرت و صندلی‌های جدید از ویژگی‌های مهم کابین راوفور جدید هستند.

قوای فنی راوفور
شرکت خودروسازی تویوتا برای افزایش بازار، راوفور را در مدل‌های متفاوت عرضه می‌کند که جذابترین نسخه آن کروز هیبریدی با سیستم AWD است. این کراس‌اوور اس‌یووی سایز کوچک ژاپنی در زیر کاپوت خود یک موتور چهارسیلندر خطی به حجم ۲۴۸۷سی‌سی تنفس طبیعی را جا داده است. این موتور با تکنولوژی سیستم VVT-iE و پاشش سوخت مستقیم و تغییراتی در محفظه احتراق راندمان موتور را افزایش داده است.

آیا تویوتا RAV۴ در بازارهای جهانی گزینه مناسب خرید است؟

مهندسان تویوتا برای منبع تغذیه موتورهای الکتریکی راوفور هیبرید از باتری ۱.۶ کیلووات ساعتی نیکل-متال هیدرید استفاده کرده‌اند. این باتری اگرچه راندمان بالایی مانند لیتیوم-یونی ندارد، اما عمر نسبتا بالاتری دارد

 در واقع این پیشرانه که با نام A۲۵A-FXS شناخته می‌شود با هماهنگی موتورالکتریکی قدرت بالایی تولید می‌کند.

بر این اساس حداکثر قدرت ۲۱۹ اسب‌بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۲۷۹نیوتون‌متر را به ارمغان می‌آورد. این پیشرانه هیبرید با کمک گیربکس CVT قدرت و گشتاور را به چهارچرخ منتقل می‌کند. براساس ادعای تویوتا در هر ۱۰۰ کیلومتر این خودرو تنها ۴.۸ لیتر بنزین می‌سوزاند. همچنین مهندسان تویوتا برای منبع تغذیه موتورهای الکتریکی راوفور هیبرید از باتری ۱.۶ کیلووات ساعتی نیکل-متال هیدرید استفاده کرده‌اند. این باتری اگرچه راندمان بالایی مانند لیتیوم-یونی ندارد، اما عمر نسبتا بالاتری دارد.

این مساله منجربه شده تا استهلاک و هزینه نگهداری این کراس‌اوور اس‌یووی کامپکت نیز کاهش یابد. تایرهای ۶۰/۲۲۵ با رینگ‌های ۱۸ و ساختار جدید در سیستم تعلیق به سواری باکیفیت‌تر منتج می‌شود.

آیا تویوتا RAV۴ در بازارهای جهانی گزینه مناسب خرید است؟

شرکت خودروسازی تویوتا برای این محصول ۵ سال گارانتی بی قید و شرط ارائه کرده که سه سال از این مقدار فقط برای قوای فنی تخصیص دارد

قیمت و آپشن راوفور
یکی از عوامل موفقیت هر خودرویی در جهان، تعبیه آپشن‌ها و میزان امکانات رفاهی قرار گرفته در آن است. شرکت خودروسازی تویوتا نیز برای مدل راوفور کروز هیبرید AWD آپشن‌های از قبیل سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم شناسایی عابرپیاده، سیستم هشدار نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار منطبق بر شناسایی عابرپیاده و موانع، کروز کنترل هوشمند، حالت‌های متفاوت الکترونیکی برای رانندگی و انتقال نیرو میان چرخ‌ها و سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و دوربین ۳۶۰درجه‌ی اشاره کرد.

شرکت خودروسازی تویوتا برای این محصول ۵ سال گارانتی بی قید و شرط ارائه کرده که سه سال از این مقدار فقط برای قوای فنی تخصیص دارد. تویوتا برای این محصول قیمت ۴۶ هزار و ۴۱۵ دلاری در بازارهای جهانی ثبت کرده است. قیمت مناسب و طراحی با کیفیت این خودرو سبب شده که در بازارهای جهانی این محصول مورد توجه مشتریان فراوانی قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۱٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha