۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
تاکید «قالیباف» بر برداشتن موانع توسعه همکاری‌ با سوریه
در دیدار با جمعی از بازرگانان سوری مطرح شد؛

تاکید «قالیباف» بر برداشتن موانع توسعه همکاری‌ با سوریه

رئیس مجلس شورای اسلامی از اراده مجلس و دولت جدید ایران بر پیشبرد روابط جمهوری اسلامی با کشورهای محور مقاومت و در صدر آنها سوریه خبر داد.

به گزارش بازار، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان از اراده مجلس و دولت جدید ایران در پیشبرد روابط با جمهوری اسلامی ایران با کشورهای محور مقاومت و در راس آن سوریه خبر داد. قالیباف در دیدار با جمعی از بازرگانان سوری و ایرانی با اعلام این مطلب افزود، امروز دشمنان جبهه مقاومت جنگ دیگری را در بعد اقتصادی علیه این محور شروع کردند. اگر در دهه قبل رزمندگان و مجاهدان در عرصه نظامی و مبارزه با تروریسم ایستادند و دشمنان جبهه مقاومت را شکست دادند، امروز هم نوبت سربازان اقتصادی است که در برابر دشمن ایستادگی کنند و بر تروریسم اقتصادی به پیروزی برسم.

رئیس قوه مقننه در این دیدار که اولین برنامه کاری خود در سفر به سوریه است، تصریح کرد، این سفر به دمشق با هدف گسترش و عمق بخشیدن به همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری و همچنین سرمایه گذاری مشترک در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری انجام شده است. دولت جدید و مجلس شورای اسلامی مصمم است که بستر مناسبی برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی با سوریه فراهم کند و افزون بر فعالیت بخش دولتی، زمینه برای فعالیت بخش خصوصی و بازرگانان ایرانی نیز در بعد اقتصادی دو کشور فراهم شود.

بر پایه این گزارش، در این دیدار مسائل لجستیکی و مشکلات در مسیر مبادلات مالی مهمترین مشکل پیشروی فعالان اقتصادی در دو کشور اعلام شده است. شرکت کنندگان تاکید کردند، برطرف کردن این معضل نیازمند ورود مقامات ارشد دو کشور و فراهم بودن اراده سیاسی به منظور تاسیس و راه اندازی کانال مبادلات مالی میان ایران و سوریه از خلال بانک‌های مرکزی دو کشور است.
دیدار جمعی از بازرگانان با رئیس قوه مقننه کشورمان را می‌توان گامی در مسیر صحیح باز کردن گره‌های ۴۰ ساله موجود در لایه اقتصادی روابط دو کشور ارزیابی کرد.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha