۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
عراق پروژه همگام سازی اتصال انرژی با ایران را تکمیل می کند
وزارت برق عراق اعلام کرد:

عراق پروژه همگام سازی اتصال انرژی با ایران را تکمیل می کند

وزارت برق عراق اعلام کرد پروژه همگام سازی اتصال بین دو شبکه انرژی برق عراق و ایران را جهت آماده سازی زیرساخت اتصال منطقه ای و رسیدن به اروپا تکمیل می کند و در همین راستا گفتگوهایی با طرفهای ترک، کویتی و سعودی داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روزنامه رسمی الصباح یکی از مقامات وزارت برق عراق گفت: تکمیل فرایند اتصال همگام بین شبکه های برق ایران و عراق با خود بالاترین میران ثبات، اعتمادپذیری و پایداری را برای شبکه داخلی به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد آغاز مرحله اول این پروژه عراق را تبدیل به یک مرکز منطقه ای و محور جهانی در بازار انرژی منطقه خواهدکرد.

این منبع افزود فرایند اتصال همگام به مرکز کنترل ایران با هماهنگی با مرکز کنترل ملی عراق از طریق خطوط سه گانه فشار قوی انتقال ابرق (خرمشهر-بصره)، (کرخه-عماره) و (مرصاد-دیاله) انجام شد.

این منبع با اشاره به اینکه راه اندازی این خطوط یک دستاورد چشمگیر محسوب می شود که مدت ده ماه روی آن کار شده است گفت: هدف ما دستیابی به ثبات، پایداری و اطمینان پذیری شبکه برق عراق در چارچوب معیارهای جهانی مورد نظر بوده و این دستاورد مزید بر اهمیت این طرح به عنوان گام اول تبدیل عراق به یک مرکز منطقه ای و حلقه پیوند بین شبکه برق ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس تا اروپا است، یعنی همان کاری  که شبکه های انرژی برق در همه کشورهای اروپایی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه وزارت برق عراق گفتگوها با ترکیه، کویت و عربستان سعودی را برای فعال سازی فرایند اتصال شبکه های برق و وارد کردن برق اضافی به عراق  را تقویت کرده، گفت: وزارتخانه متبوع وی با طرف ترک برای تکمیل خط اتصال عراق ترکیه (موصل-جزیره) به قدرت 400 کیلو ولت به توافق اولیه رسیده و گفتگوها برای عملیاتی کردن این طرح ادامه دارد.

کد خبر: ۱٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha