۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
نشست آب و هوا با حضور ۵۱ کشور در لندن
با تداوم تغییرات اقلیمی صورت می گیرد؛

نشست آب و هوا با حضور ۵۱ کشور در لندن

وزرای محیط زیست و نمایندگان ۵۱ کشور امروز در لندن گرد هم می‌آیند تا درباره نشست بین المللی آتی آب و هوا که قرار است نوامبر امسال در شهر گلاسکو برگزار شود، گفتگو و تبادل نظر کنند.

به گزارش بازار، وزرای محیط زیست و نمایندگان ۵۱ کشور امروز در نشستی در لندن گرد هم می‌آیند تا درباره نشست بین المللی آتی آب و هوا که قرار است نوامبر امسال در شهر گلاسکو برگزار شود، گفتگو و تبادل نظر کنند.

دولت انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد؛ در نشست لندن که نمایندگان کشورهای آمریکا، چین و هند نیز حضور خواهند داشت، درباره مسایل کلیدی مرتبط با تغییرات اقلیمی که باید در اجلاس بین المللی گلاسکو حل و فصل شود، گفتگو خواهد شد.

نیمه ژوئن امسال مذاکره کنندگان بین المللی درباره آب و هوا پس از سه هفته مذاکرات فشرده بدون این که به نتیجه ملموسی دست یابند، از یکدیگر جدا شدند تا مشخص شود که اختلاف نظر کشورها درباره مسایل مربوط به تامین مالی، شفافیت و به ویژه پیگیری تعهدات کشورها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین جدول زمانی اجرای این تعهدات و مسایل مهم مربوط به بازار کربن به قوت خود باقی است.

همه این‌ها موضوعات مهمی هستند که در نشست امروز لندن مطرح خواهد شد. انگلیس که ریاست کنونی کنفرانس تغییر آب و هوای سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۱ (به این کنفرانس که بیست و ششمین کنفرانس بررسی تغییرات اقلیمی سازمان ملل است، COP ۲۶ نیز گفته می‌شود) را بر عهده دارد، ماموریت اصلی خود را تلاش برای محقق کردن هدفی دانسته که در پیمان آب و هوایی پاریس در زمینه جلوگیری از روند گرمایش زمین تعریف شده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha