۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
فرهنگ استاد و شاگردی در اصناف زنجان احیا شود
رئیس اتاق اصناف زنجان:

فرهنگ استاد و شاگردی در اصناف زنجان احیا شود

زنجان- موسوی، رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: اصناف استان در تمام مقتضیات زمانی در عرصه‌های مختلف حضور فعال و مؤثری داشتند و باید فرهنگ استاد و شاگردی در اصناف دوباره احیا شود.

سید محمود موسوی در گفتگو باخبرنگار بازار با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز و مشکل جوانان اشتغال است، گفت: در راستای تحقق این امر مهم باید به موضوع مهارت آموزی ویژه توجه شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عنصر اشتغال مهارت است، اظهار کرد:  برای ایجاد شغل باید زیر ساخت‌ها فراهم شود که در این میان مهارت‌آموزی مؤلفه مهم در ایجاد شغل است.

رئیس اتاق اصناف زنجان با بیان اینکه اصناف در تمام مقتضیات زمانی در عرصه‌های مختلف حضور فعال و مؤثری داشتند، گفت: باید فرهنگ استاد و شاگردی در اصناف استان زنجان دوباره احیا شود چرا که درگذشته استاد و شاگردی جایگاه بسیار خوبی در جامعه داشت ولی امروز این مهم مورد غفلت واقع‌شده است.

موسوی  تاکید کرد: باید به ‌موازات آموزش‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود باید به اصناف هم آموزش‌های مهارتی رایگان ارائه شود.

وی بابیان اینکه جوانان فرهنگ پشت‌میزنشینی را ترجیح می‌دهند، ابراز داشت: تبعیض‌ها سبب شده که پوشیدن لباس کار در جامعه ننگ باشد و همه ادعای پشت‌میزنشینی دارند چرا که اصناف نیازمند کارگر هستند اما کسی از این امر استقبال نمی‌کند.

رئیس اتاق اصناف زنجان تصریح کرد: کارگاه‌های زیادی در قالب اصناف در حال فعالیت هستند که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای آموزش‌های موردنیاز بازار کار از طریق طرح استادشاگردی استفاده کرد و برای تحقق این مهم باید فنی و حرفه‌ای استان کمک‌حال اصناف باشد.

کد خبر: ۱۰۰٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha