۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
افزایش ۲ برابری ظرفیت حمل بار با تکمیل طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین
گزارش خبری؛

افزایش ۲ برابری ظرفیت حمل بار با تکمیل طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین

زنجان- تکمیل طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین ظرفیت حمل بار در این محور را به دو برابر افزایش داده و زمان سفر بین زنجان و تهران نیز هم تا یک ساعت کاهش می یابد.

بازار؛ گروه استان‌ها: در راستای تحقق شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری باید به اتمام پروژه‌های نیمه تمام بسیار توجه شود، چرا که اتمام پروژه‌ها باعث ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان می‌شود.

توجه به توسعه راه‌ها عامل مهم توسعه هر کشور و منطقه‌ای است و در این میان می‌طلبد به توسعه زیر ساخت‌های راه بسیار توجه شود، کمبود اعتبارات گرفته تا مشکلات زیرساختی و برخی مسائل دیگر مانع به سرانجام رسیدن برخی پروژه می‌شود ولی در سال گذشته و امسال با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان اعتبارات خوبی برای تکمیل این پروژه داده شده است.

طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین از سال ۱۳۸۲ آغاز شده و با پیگیری‌های انجام شده طی یک سال گذشته بخش مهم این پروژه تکمیل شده و قسمت مختصری باقی مانده است و در همین راستا ظهر یکشنبه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در محل استانداری زنجان با محوریت پروژه راه آهن زنجان به تهران تشکیل شد و استاندار زنجان در این جلسه گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته زیرسازی این پروژه انجام شده و نیازمند نصب تجهیزات است.

فتح الله حقیقی با بیان اینکه با تکمیل طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین ظرفیت حمل بار در این محور به دو برابر افزایش می‌یابد، ابراز داشت: زمان سفر بین زنجان و تهران نیز هم تا یک ساعت کاهش خواهد یافت.

افزایش ۲ برابری ظرفیت حمل بار با تکمیل طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین

وی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه دو بانده کردن مسیر سلطانیه، خدابنده، کبودرآهنگ خبر داد و گفت: این پروژه اقدام مهمی برای کشور و استان است و با تکمیل آن زمان دسترسی مناطق غرب به شمال کشور از طریق آن بیش از یک ساعت کاهش خواهد یافت و چهار قطعه این پروژه در حال احداث است که قطعه پنجم این پروژه به دلیل مشکلات مالی بر زمین مانده بود ولی با حمایت‌های انجام گرفته از محل فاینانس داخلی و از محل بانک ملت ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل این مسیر سرمایه گذاری شد و با افتتاح این پروژه به توسعه محور قیدار - سلطانیه و کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسیرهای تردد به توسعه مرکز لجستیک استان کمک بسیاری می‌کند.

استاندار زنجان گفت: در سفر سال گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای شتاب بخشی به این پروژه تخصیص یافت که تاکنون هم بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است و بیشترین رشد اعتبارات تخصیصی این پروژه از ۱۰ ماه گذشته در استان بوده است.

حقیقی ابراز داشت: در حال حاضر ۱۰۶ کیلومتر این پروژه آماده سازی و ریل گذاری شده که بخش باقیمانده آن با تخصیص منابع به زودی به اتمام می‌رسد.

بازار صادرات فرش زنجان مشکل دارد
استاندار زنجان به احداث مسکن محرومین که طی سال گذشته در استان زنجان کلنگ زنی شد اشاره کرد و گفت: از این تعداد دو هزار واحد به محرومان اختصاص داشت و یک هزار و ۵۳۵ دیگر آن نیز مقاوم سازی ساخته شده است.

حقیقی به صادرات فرش دستباف در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بازار صادرات فرش زنجان مشکل دارد چرا که فرش استان بنام سایر استان‌ها صادر می‌شود و باید مسئولین بیش از گذشته در خصوص موضوع فرش استان فعال باشند.

وی با بیان اینکه مرکز صادرات فرش استان راه اندازی شده است، ادامه داد: برای تحقق این مهم باید دستگاه‌های متولی امر فعال و فعالیت‌ها نمود عینی داشته باشد.

ویروس کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه باعث کاهش تولید فرش دستباف در استان زنجان شده است

افزایش ۲ برابری ظرفیت حمل بار با تکمیل طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان در این جلسه با بیان اینکه استان زنجان ۶۰ هزار بافنده قالی دارد، گفت: در چهار ماهه سال جاری بیش از ۳۸ هزار و ۱۳۰ متر مربع انواع فرش ابریشم، پشم و تابلو فرش تولید شده و ۴۰ درصد از بافندگان فرش دستباف استان در زمینه فرش ابریشم فعالیت می‌کنند.

تولید ۳۸ هزار فرش دستباف در زنجان
سید محسن جعفری یا بیان اینکه طی چهار ماه سال جاری میزان صادرات فرش دستباف با مبدا تولید استان زنجان بالغ بر یک میلیون دلار برآورد بوده است، ابراز داشت: امیدواریم طی ماه‌های آینده شاهد افزایش تولید فرش دستباف در استان باشیم.

قالی بافان از عدم حمایت بیمه تأمین اجتماعی رنج می‌برند و دو هزار و ۹۰۰ نفر متقاضی بیمه تأمین اجتماعی از استان به مرکز ملی فرش ایران معرفی شدند

استاندار زنجان با بیان اینکه باید مشکلات فراروی صنعت فرش در استان رفع شود، بیان داشت: ویروس کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه باعث کاهش تولید فرش دستباف در استان شده است و باید حمایت لازم از قالی بافان در استان انجام گیرد.

وی با بیان اینکه قالی بافان از عدم حمایت بیمه تأمین اجتماعی رنج می‌برند، گفت: دو هزار و ۹۰۰ نفر متقاضی بیمه تأمین اجتماعی از استان به مرکز ملی فرش ایران معرفی شدند و امیدواریم سازمان تأمین اجتماعی نسبت به بیمه کردن قالی بافان همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان بیان داشت: متأسفانه قیمت مواد اولیه فرش دستباف در استان طی سال‌های گذشته بسیار افزایش یافته و در این میان باید تسهیلات لازم به قالی بافان پرداخت شود تا بتوانند فرش دستباف تولید کنند.

استاندار زنجان پیگیر جدی پروژه راه آهن زنجان به قزوین است
در ادامه این جلسه نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین یکی از پروژه‌های اولویت‌دار در زنجان است، ابراز داشت: با افزایش بودجه استان در کمیسیون تلفیق این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مصطفی طاهری با بیان اینکه استاندار زنجان به صورت جدی پیگیر پروژه دو خطه کرده راه آهن زنجان به قزوین است، ادامه داد: این پروژه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از این پروژه جابه جایی کالا از نظر تناژ افزایش یافته و زمان جابه جایی مسافر هم کاهش می‌یابد.

وی ابراز داشت: باید مسئولین برای روند اتمام این پروژه مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا مردم بتوانند از این پروژه به خوبی استفاده کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر روند سریع اجرای پروژه‌های مسکن محرومین در استان تاکید کرد و گفت: این مهم در استان به جد مورد تاکید قرار گیرد.

پروژه سه‌راهی سلطانیه، قیدار و کبودراهنگ طی مدت دو سال آینده این پروژه به طور کامل تمام شود و و با تکمیل این مسیر و مسیر زنجان به بیجار محورهای شمال و جنوب تقویت می‌شود

افزایش ۲ برابری ظرفیت حمل بار با تکمیل طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به پروژه سه‌راهی سلطانیه، قیدار و کبودراهنگ اشاره کرد و گفت: سه‌راهی سلطانیه، قیدار و کبودر آهنگ یک محور بزرگراهی در شبکه راه‌های شریانی کشور در غرب است که شمالغرب را به بوشهر متصل می‌کند و این مسیر ۱۶۰ کیلومتر است که ۱۰۵ کیلومتر آن در استان زنجان واقع شده است.

مسعود بیات‌منش ابراز داشت: همه قطعه‌های واگذار شده بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهار قطعه از این مسیر پیمان‌سپاری شده و قطعه پنجم پس از تأمین اعتبار پیمان‌سپاری می‌شود.

وی گفت: مشکل تأمین اعتبار برای قطعه پنجم برای اولین بار در کشور برای یک مسیر جاده‌ای از ظرفیت ماده ۵۶ به صورت فاینانس داخلی استفاده شد و پیش‌بینی می‌شود طی مدت دو سال آینده این پروژه به طور کامل تمام شود.

افزایش ۲ برابری ظرفیت حمل بار با تکمیل طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان بیان داشت: استان زنجان مسیرهای کاملی در بخش شرقی و غربی دارد و با تکمیل این مسیر و مسیر زنجان به بیجار محورهای شمال و جنوب تقویت می‌شود.

بی شک اجرای پروژه‌ها نیازمند بهره گیری از طرح‌های آمایشی منطبق بر اقلیم مناطق مختلف است و در این میان وجود اعتبارات کافی می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۰٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha