۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
نبود پایانه لجستیک قوی در استان مرکزی، عامل کاهش درآمد صادرات تولید کنندگان
عضوانجمن قطعه سازان استان مرکزی در گفتگو با بازار:

نبود پایانه لجستیک قوی در استان مرکزی، عامل کاهش درآمد صادرات تولید کنندگان

اراک--عضو انجمن قطعه سازان استان مرکزی گفت: نبود پایانه لجستیک قوی با زیرساخت تقویت شده در استان مرکزی، موجب کاهش درآمد صادرات تولید کنندگان شده است.

عباس صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: نبود پایانه لجستیک قوی و تقویت پایانه های لجستیک  موجب شد، حجم قابل ملاحظه ای از بار استان مرکزی به مناطق مجاور و مرزی رفته و درآمد صادراتی این استان کاهش پیدا کند.

 وی افزود: در سند ۲۰ ساله کشور ۳۰ درصد حمل بار به ۱۸ درصد حمل مسافر باید توسط راه آهن انجام شود. که نبود راه های ریلی کافی و کم توجهی به زیرساخت لازم برای عبور کالا و مسافر، استفاده نشدن از این فرصت ژئوپولوتیک را به همراه داشته است.

 صادقی خاطر نشان کرد: استان مرکزی با قرار گرفتن در مسیر کریدور غرب به شرق و شمال و جنوب ریلی کشور، استقرار بیشتر بین خطوط و شاخص ریلی کشور، ترانزیت پرحجم جاده‌ای و وجود بزرگترین مراکز تولید واگن کشور از ظرفیت های مناسبی برخوردار است.

 عضوانجمن قطعه سازان استان مرکزی بیان کرد: بر اساس آمارهای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، بیش از ۲۱ میلیون تن بار، در سال گذشته توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده، که حدود یک درصد این کالاها غیرنفتی بوده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha