۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
افزایش ارزش رمز ارزها سرعت گرفت؛ قیمت بیت کوین بیش از ۳۴ هزار دلار شد
بازار گزارش می دهد

افزایش ارزش رمز ارزها سرعت گرفت؛ قیمت بیت کوین بیش از ۳۴ هزار دلار شد

در اولین ساعات کاری روز یک شنبه قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی از ۳۴ هزار دلار فراتر رفت.

بازار؛ گروه بین الملل: در هفته گذشته بازار رمز ارزها روند کاهشی ارزش را تجربه کرد ولی این روند از روز گذشته تغییر کرد و بعد از یک ماه بالاخره قیمت بیت کوین از ۳۴ هزار دلار فراتر رفت.

در اولین ساعات کاری روز یک شنبه ۲۵ جولای سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت رمز ارزها در بازار جهانی رشد کرد. طبق گزارش منتشر شده در وب سایت کوین دسک قیمت هر بیت کوین به ۳۴ هزار دلار رسید که بالغ بر ۳ درصد نسبت به روز قبل از ان رشد کرده است و ارزش هر اتریوم هم در بازار با بالغ بر ۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل از ان به بیش از ۲ هزار و ۱۷۰ دلار رسید.

آمارها نشان می دهد در اولین ساعات امروز هر XRP با قیمت ۶۰ سنت معامله شد و هر دوج کوین قیمتی برابر با ۱۹.۵ سنت داشت که قیمت هر یک از این دو رمز ارز نسبت به روز قبل از ان بالغ بر ۳ درصد رشد کرده بود.

در مورد دلیل افزایش ارزش رمز ارزها در این روز گزارشهای مختلفی ارایه شده است. از یک طرف خبری مبنی بر تصمیم سه ایالت بزرگ امریکا برای  ایجاد حسابهای فعال با رمز ارزها در سه بانک بزرگ ایالتی منتشر شده است که باعث شد تا از نظر روانی تاثیرات مثبتی روی بازار باقی بماند.

در مورد قانون گذاری در بازار استیبل کوین ها هم گزارشهایی ارایه شده است ولی از انجا که ایالتهای مختلف امریکا به تدریج به سمت پذیرش رمز ارزها حرکت می کنند، امیدهای بیشتری برای سوداوری در بازار وجود دارد.

 از طرف دیگر گلدمن ساکس در روز قبل خبری در مورد ایجاد حسابهای مرتبط با رمز ارزها در اروپا منتشر شده است که نشان می دهد در اروپا هم وضعیت در حال تغییر است. در صورتی که روند پذیرش  رمز ارزها در بازار اروپا و امریکا سرعت بگیرد، احتمال افزایش ارزش در این بازارها وجود دارد.

آمارها نشان می دهد در یک روز گذشته ارزش سرمایه موجود در بازار رمز ارزها در دنیا به بیش از ۱.۳۴ هزار میلیارد دلار رسید که ۳.۱۲ درصد نسبت به روز قبل از ان افزایش پیدا کرد. 

اما روند افزایش ارزش رمز ارزها در شرایطی سرعت گرفته است که در برزیل گزارشهایی در مورد توقیف محموله رمز ارز با ارزش ۳۳ میلیون دلار منتشر شد. طبق گفته مقامات برزیلی این محموله در اختیار گروهی بود که از این منابع برای پولشویی استفاده می کردند و دیروز پلیس برزیل این محموله را توقیف کرد.

توقیف این محموله و دسترسی گروه های مجرم به این منابع مالی باعث شد تا مساله قانون گذاری در مورد بازار رمز ارزها باز هم مورد بحث قرار بگیرد. در برزیل خبرهایی در مورد افزایش استفاده از رمز ارزها در میان مجرمان منتشر شده است.

استفاده از این رمز ارزها برای پولشویی و انتقال منابع مالی به کشورهای دیگر موضوعی است که بسیار مورد توجه مقامات قرار دارد و در مورد ضرورت نظارت بیشتر بر نقل و انتقالات مالی در این بازار صحبت می شود.

 به  هرحال بررسی سیر تغییرات بازار رمز ارزها نشان می دهد تاثیر سیاستهای امریکا روی این بازار بیش از برزیل است و در صورتیکه دولت بایدن به جای قانون گذاری و محدود کردن فعالیت در این بازار اقدام به زمینه سازی برای پذیرش رمز ارزها بکند، می توان انتظار داشت ارزش رمز ارزها روند افزایشی را ادامه دهد.

این بازار در هفته اتی روزهای پر تلاطمی را تجربه خواهد کرد و انتظار می رود شوک اصلی به بازار در روز دو شنبه یعنی اولین روز کاری هفته وارد شود. باید منتظر بود و تاثیر این تحولات را در بازار رمز ارزها مشاهده کرد.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha