۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
تامین نهاده های دامی بزرگترین مشکل واحدهای پرواربندی ایلام است
یکی از فعالان دامپروری ایلام:

تامین نهاده های دامی بزرگترین مشکل واحدهای پرواربندی ایلام است

ایلام- اسدی، یکی از فعالان دامپروری ایلام با اشاره به اینکه تامین نهاده های دامی و علوفه بزرگترین مشکل واحدهای پرواربندی ایلام است، گفت: دامداری در استان بیشتر به شکل سنتی است.

علی اسدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اجرای طرح پرواربندی دام یکی از فعالیت های موفق تولیدی است که می تواند زمینه اشتغال و درآمد در روستاها را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: بخش ماژین با دارا بودن حدود ۷۰ هزار راس دام که ۲۰ هزار راس به صورت کوچ‌رو و ۵۰ هزار راس به شکل ثابت در منطقه هستند یکی از قطب های دامداری در استان است.

اسدی اضافه کرد: در بخش ماژین ۶۵۰ نفر به کار دامداری مشغول هستند که سالانه بیش از ۱۴۰ تن تولیدات و فرآورده های دامی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال روانه بازار می کنند.

وی افزود: با اجرای یک طرح پرواربندی ۲۰۰ راسی در بخش محروم ماژین، علاوه بر درآمدزایی زمینه اشتغال تعداد چهار نفر را فراهم کرده ام.

این فعال دامپروری اضافه کرد: برای اجرای این طرح مبلغ ۸۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده ام.

اسدی عنوان کرد: دامداری در بخش ماژین بیشتر به صورت سنتی و نیمه صنعتی است و عمده محصولات تولیدی گوشت، پشم و فرآورده های لبنی است.

وی گفت:  خشکسالی های اخیر مشکلات فراوانی را برای دامداران در بحث تامین نهاده های دامی و علوفه به وجود آورده است.

این فعال دامپروری اضافه کرد: انتظار ما از مسئولان این است که در بحث تامین نهاده های دامی کمکی به ما داشته باشند، ما می توانیم  زمینه اشتغالزایی جوانان بیشتری در این گونه طرح ها داشته باشیم.

اسدی بیان کرد: کوهستانی بودن و وجود چراگاه های فراوان زمینه مناسبی برای گسترش دامداری در منطقه  است که حمایت از این قشر می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال به رونق تولید منطقه کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha