۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
پروژه پایدار سازی ساختمان های کوی جام جم گرگان در مسیر انتخاب پیمانکار
معاون شهردار گرگان خبر داد؛

پروژه پایدار سازی ساختمان های کوی جام جم گرگان در مسیر انتخاب پیمانکار

گرگان- صادقیان، معاون شهردار گرگان گفت: برای پایدار سازی ساختمان های کوی جام جم در مرحله برگزاری مناقصه محدود هستیم و شرکت برنده ابتدا به شورا و سپس به فرمانداری معرفی و بعد از آن مشغول به کار می شود.

مقداد صادقیان در خصوص اقدامات عمرانی ساختمان های خسارت دیده ناشی از رانش زمین در جام جم گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: زمانی که حادثه رانش برای ساکنان مجتمع های واقع در سیمای یک رخ داد، شهرداری اقدام به اسکان خانواده ها در مهمانسراهای خود و چند اتاق در هتل های شهر کرد.

معاون زیر بنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان افزود: با رایزنی های انجام شده، قرار بر این شد تا زمان بازسازی ساختمان، هتل ورزش برای اسکان خسارت دیدگان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به مسائل حقوقی مربوط به این اتفاق گفت: با رای دادگاه ابعاد مختلف بروز و علل حادثه توسط کارشناس رسمی تامین دلیل شده است.

صادقیان بیان کرد: از فردای حادثه بازدید های فنی توسط تیم های مشاور و خبرگان استانی انجام و طراحی سازه برای پایدار سازی ترانشه آغاز شد.

معاون زیربنایی شهردار گرگان افزود: طراحی اولیه طی مدت دو هفته انجام و نقاط ضعف شناسایی و به مشاور برای اصلاح عودت داده شد.

وی یاد آور شد: یکی از دلایلی که این پروژه را نسبت به سایر موارد متمایز می کند، عدم امکان استفاده از ماشین آلات در این پروژه است زیرا از طرفی محدود به ساختمان های آسیب دیده هستیم و از طرفی ترانشه در حال ریزش در آن نقطه وجود دارد لذا امکان استفاده از ماشین فراهم نیست و طراحی باید به نحوی باشد که کار توسط دست و اشخاص انجام شود.

وی بیان کرد: طراحی نهایی، تایید و برآورد آن انجام شد و در حال حاضر در فرایند مناقصه قرار دارد که برای تسریع در روند انجام پروژه، مناقصه به صورت محدود برگزار می شود و پس از عقد قرارداد با پیمانکار، کار فورا کار آغاز خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: پیرو دستور شهردار و به خواست شورای شهر گرگان هر اقدامی که در توان ما باشد برای ساکنان انجام خواهیم داد.

گفتنی است، دهم اسفند ماه ۱۴۰۲ رانش زمین در خیابان جام جم گرگان، به تعدادی از ساختمان‌ها خسارت زد و اهالی را مجبور به ترک خانه کرد که امروز با گذشت نزدیک به سه ماه ساکنان این مجتمع های مسکونی نسبت به بلاتکلیفی خود معترض هستند.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha