۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
مواد مختلفی که می‌توان از آن‌ها برای شستشوی فرش استفاده کرد چیست؟

مواد مختلفی که می‌توان از آن‌ها برای شستشوی فرش استفاده کرد چیست؟

فرش‌ها از گذشته‌های دور یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منازل ما ایرانی‌ها بوده و هستند.

به گزارش بازار، فرش‌ها از گذشته‌های دور یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منازل ما ایرانی‌ها بوده و هستند. استفاده از فرش‌ها برای دکوراسیون منازل می‌تواند زیبایی و جذابیت فضای منزل شما را دوچندان کند. پس برای آنکه همواره بتوانید ظاهر زیبای منزل خود را حفظ کنید باید حواستان به تمیزی و نظافت فرشتان نیز باشد. یکی از نکات مراقبتی از فرش‌ها این است که آن‌ها را به صورت دوره‌ای شست و شو دهید.

برای مثال اگر در مشهد ساکن هستید می‌توانید با سرچ ساده‌ای در فضای وب، لیستی از بهترین قالیشویی مشهد را در اختیار داشته و به انتخاب خود از خدمات یکی از مراکز موجود استفاده کنید. ما در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین مواد شوینده‌ای را که می‌توانید از آن‌ها برای شستن فرش خود بهره گیرید برایتان بیان کنیم. برای گاهی از آن‌ها با ما در ادامه همراه باشید.

یک ماده شوینده خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر در شهر مشهد ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات قالیشویی مشهد را دارید، می‌توانید با کمی پرس و جو، معتبرترین مرکز قالیشویی شهر خود را پیدا کنید. برای آنکه بتوانید درباره قالیشویی مشهد اطلاعات لازم را کسب کنید حتی پیشنهاد می‌شود که سری به فضای وب هم بزنید. با انجام این کار لیستی از مراکز معتبر شهر خود را بدست خواهید آورد و در نهایت می‌توانید به دلخواه خود از خدمات هرکدام از مراکز موجود استفاده کنید.

در بازار انواع مختلفی از مواد شوینده وجود دارند که می‌توانید از هرکدام ازانواع آن‌ها برای شستن فرش خود استفاده کنید، اما برای آنکه بتوانید یک ماده شوینده خوب انتخاب کنید، بهتر است در ابتدا از ویژگی‌هایی که یک ماده شوینده خوب باید داشته باشد اطلاع یابید و سپس با توجه به نوع الیاف فرش خود، بهترین نوع شوینده را انتخاب کنید، چراکه با آگاهی از این ویژگی‌ها و انتخاب ماده شوینده مناسب، می‌توانید سلامت فرش خود را به طور کامل حفظ کنید و از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری کنید. نمونه‌هایی از این ویژگی‌ها عبارتند از :

  • داشتن قیمت مناسب

  • عدم ایجاد آسیب به فرش و پوسیدگی آن

  • داشتن رایحه و بوی خوب و مطبوع

  • عدم ایجاد آلرژی و حساسیت در افراد

  • عدم آسیب به بافت فرش

  • قابل استفاده بودن در مراکز قالیشویی پیشرفته

  • قابل استفاده برای شستن فرش به روش سنتی و مکانیزه

  • امکان آبکشی راحت و آسان

  • اسیدی و قلیایی نبودن آن‌ها( بهترین نوع مواد شوینده، شوینده ای است که PH خنثی داشته باشد)

  • داشتن قابلیت نرم کنندگی و از بین بردن الکتریسیته‌ای که به علت استفاده از برس بر روی فرش ایجاد شده است.

مواد مختلفی که می‌توان از آن‌ها برای شستشوی فرش استفاده کرد چیست؟

بهترین و رایج‌ترین مواد شوینده فرش کدام‌اند؟

شما برای شستن فرش خود می‌توانید از مواد شوینده‌ی مختلفتی که در بازار وجود دارند استفاده کنید. اما ما در این قسمت از مقاله قصد داریم بهترین و البته رایج‌ترنی مواد شوینده‍‌ای که می‌توانید از آن‌ها برای شستن فرش خود استفاده کنید را برایتان شرح دهیم.

شامپو فرش

امروزه بسیاری از افراد برای شستن فرش خود در منزل از شامپو فرش‌ها استفاده می‌کنند. در واقع می‌توانیم بیان کنیم شامپو فرش‌ها از جمله موادی هستند که به طور تخصصی برای شستشوی فرش تولید شده‌اند. به همین دلیل برای شستشوی فرش بسیار مناسب هستند، زیرا این نوع ماده شوینده قدرت اسیدی مناسبی دارد و به همین دلیل به الیاف فرش آسیب وارد نمی‌کند و شما حتی می‌توانید با خیال راحت برای شستن فرش‌های دستباف خود نیز از آن‌ها بهره گیرید. اگر حوصله شستن فرش در منزل را ندارید و می‌خواهید شستن فرش خود را به دست مراکز قالیشویی بسپارید، حتما از کیفیت کار آنان مطمئن شده و سپس از خدمات آنان استفاده کنید. به خصوص اگر فرشی دستباف در منزل دارید باید حتما مرکزی معتبر را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید.

پودر مخصوص قالیشویی

پودرهایی در بازار وجود دارند که مخصوص شستشوی فرش هستند و شما می‌توانید از آن‌ها برای شستشوی انواع فرش‌های خود استفاده کنید. این نوع پودرها دارای فرمولاسیون ویژه‌ای هستند. به همین دلیل می‌توانند تا حد زیادی انواع آلودگی‌ها را از روی سطح فرش شما پاک کرده و آن را حسابی تمیز و روشن کنند. این شوینده‌ها دارای ترکیباتی مانند کلر هستند. به همین دلیل خاصیت پاک کنندگی بالایی داشته و از همن جهت کاربرد بالایی نیز دارند.

پودر لباسشویی

یکی از رایج‌ترین مواد شوینده‌ای که برای شستن فرش به روش سنتی کاربرد زیادی دارد، پودرهای لباسشویی هستند. درواقع این ماده شوینده قدرت پاک کنندگی بالایی نیز دارد. پودرهای لباسشویی جزء شوینده‌هایی با قدرت پاک کنندگی بالا هستند. شوینده‌هایی با قدرت پاک کنندگی بالا می‌توانند تا حد زیادی آلودگی ‌ها را از سطح و عمق بافت فرش شما پاک کنند و ظاهری درخشان به فرش شما بدهند. البته لازم به ذکر است که این نوع مواد شوینده برای شستن فرش‌های دستباف که تا رو پود حساسی دارند مناسب نیستند. درواقع این نوع مایع شوینده بیشتر برای فرش‌های ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد.

مواد مختلفی که می‌توان از آن‌ها برای شستشوی فرش استفاده کرد چیست؟

شوینده‌های خانگی

علاوه بر تمامی مواد شوینده‌ای که برای شما بیان کردیم، شما می‌توانید از دیگر مواد شوینده نیز استفاده کنید، این نوع مواد شوینده، خانگی هستند، مانند پودر صابون یا حتی مایع ظرفشویی و دیگر موارد که هرکدام دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی هستند. پس ممکن است برای هر نوع الیاف فرش که استفاده می‌شوند اثرات متفاوتی بر جای بگذارند. پس حتما حواستان باشد که بعد از تهیه هر نوع ماده شوینده حتما آن را بر روی قسمت گوشه‌ای فرش خود تست کنید که در صورت نیاز بتوانید سریعا ماده شوینده خود را تعویض کنید. در غیر اینصورت ماده شوینده می‌تواند باعث آسیب به الیاف فرشتان شود.

جمع بندی نهایی

همانطور که در ابتدا نیز بیان کردیم مواد شوینده‌ بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که می‌توانید باتوجه به جنس و نوع الیاف فرش خود از هرکدام بهره گیرید. البته باید حواستان باشد که حتما شوینده‌ای که تهیه می‌کنید با الیاف فرش شما همخوانی داشته باشد. برای این کار تست ماده شوینده را فراموش نکنید. در آخر امیدواریم تمام آنچه در این مقاله برای شما بیان کردیم براش شما مفید بوده و از آن استفاده لازم را کرده باشید.

کد خبر: ۲۸۶٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha