۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
نجات بازار ارز با سخنان طلایی رهبر انقلاب!| تتر به کانال 57 هزار تومان بازگشت
بازار بررسی کرد؛

نجات بازار ارز با سخنان طلایی رهبر انقلاب!| تتر به کانال 57 هزار تومان بازگشت

وقوع حادثه ناگوار سانحه هوایی برای رئیس جمهور فقید کشورمان در حالی بازار ارز را متلاطم ساخت که سخنان طلایی رهبر انقلاب هیجان و احساسات منفی ایجاد شده در بازار را کاملا کنترل نمود.

بازار؛ گروه بین الملل: اعلام خبر حادثه سانحه هوایی برای رئیس جمهور فقید کشورمان در بعداز ظهر روز یکشنبه، منجر به ایجاد تلاطم در روند قیمت های بازار شد. اما با تشدید میزان بحران وتهییج بیشتر احساسات بازار، روند قیمت ها به ویژه در بازار ارز با افزایشی چشمگیر مواجه شد.

ادامه انتشار خبرهای منفی و نگران کننده از وضعیت سلامت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران، نهایتا منجر به ایجاد جهشی کوتاه مدت و نسبی در بازار شد. به طوریکه هر تتر ۶۰ هزار و ۲۵۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

درست از زمان انتشار سخنان حضرت آیت الله خامنه ای، خماموریت ورود پر قدرت بازار ساز آغاز شد و روند ساعاتی قیمت تتر بار دیگر رو به کاهش گذاشت

دلیل افزایش قیمت تتر چه بود؟

اما سوالی که ذهن تحلیلگران بازار را درگیر خود ساخته این است که دلیل افزایش نسبتا شدید قیمت تتر در بازار چه بود؟ آیا صرفا نگرانی های مربوط به سانحه هوایی رخ داده برای رئیس جمهوری منجر به ایجاد چنین نوسان قیمت چشمگیری شد و یا عوامل دیگر دخیل بوده است؟ نکته مهمی که باید به آن توجه داشت اینکه بخش عمده ای از افزایش قیمت تتر در روز یکشنبه، اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال بازار به ویزه بیت کوین و افزایش تقاضای تتر برای متعاملینی بود که قصد نقد شدن داشتند.

با این حساب، روز گذشته شاهد افزایش شاخص تتر از یک سو و افزایش شاخص دلار آمریکا از سوی دیگر بودیم. نگاهی به شاخص دلار در پایین نشان می دهد که این شاخص در بازه زمانی یک روزه با جهشی روشن مواجه شده و همین امر منجر به افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای بازار فارکس و همچنین ریال ایران شد.

نجات بازار ارز با سخنان طلایی رهبر انقلاب!| تتر به کانال 57 هزار تومان بازگشت

روز گذشته با حادثه ای نادر روبرو شدیم که طی آن، متاسفانه شخص اول اجرایی کشور به مقام شهادت رسید. چنین وضعیت ناپایداری در صورت رخداد در هر نقطه ای از جهان، به طور حتم منجر به ایجاد تلاطم در بازارهای مالی آن کشور خواهد شد. دلیل آن نیز مشخص است: نگرانی عمومی نسبت به وضعیت ناپایدار ایجاد شده. در حقیقت، چنین فاکتوری، شاخص احساسات بازار را به سرعت و شدت تحریک و تغییر داد

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، تاثیر مستقیم و ثابت شده ناپایداری های فاندامنتال بازار بر قیمت ها است. به هر حال، روز گذشته با حادثه ای نادر روبرو شدیم که طی آن، متاسفانه شخص اول اجرایی کشور به مقام شهادت رسید. چنین وضعیت ناپایداری در صورت رخداد در هر نقطه ای از جهان، به طور حتم منجر به ایجاد تلاطم در بازارهای مالی آن کشور خواهد شد. دلیل آن نیز مشخص است: نگرانی عمومی نسبت به وضعیت ناپایدار ایجاد شده. در حقیقت، چنین فاکتوری، شاخص احساسات بازار را به سرعت و شدت تحریک و تغییر داد.

نجات بازار با سخنان مهم و به موقع رهبر انقلاب

طی نخستین ساعت پس از انتشار خبر سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، مقام معظم رهبری در اقدامی هوشمندانه، هرگونه نگرانی عمومی در خصوص وضعیت بازار را رد کرده و بر ادامه ثبات در زندگی عادی مردم تاکید کردند. آیت الله خامنه ای فرمودند: ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. ایشان همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کردند: ان‌شاءالله همه کارها اعم از امنیت کشور و امنیت مرزها و امور مربوط به قوه مجریه مرتب و منظم انجام خواهد شد و پیش خواهد رفت.

اظهارات شخص نخست کشور در خصوص وضعیت کشور، آن هم در نخستین ساعات پس از وقوع حادثه منجر به جلوگیری از افزایش بی رویه ناشی از شوک وارد شده به بازارهای مالی به ویژه بازار ارز شد. بدیهی است که در شرایط بسیار استثنایی شکل گرفته، اظهارات هیچ مقام رسمی به جز رهبر انقلاب نمی توانست از موج هیجانات منفی ایجاد شده در بازار جلوگیری نماید. درست از زمان انتشار سخنان حضرت آیت الله خامنه ای، خماموریت ورود پر قدرت بازار ساز آغاز شد و روند ساعاتی قیمت تتر بار دیگر رو به کاهش گذاشته و طی ساعات منتهی به پایان شب، تا حد زیادی از افزایش حدود ۴ درصدی قیمت تتر در بازار کاسته شد.

هم اکنون قیمت لحظه ای تتر ۵۷۸۳۰ تا ۵۷۹۵۰ تومان در صرافی های رمز ارز به فروش می رسد.

کد خبر: ۲۸۸٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha