۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
روزهای سخت تجارت فرش/بافندگان خراسان جنوبی ۱۴۰ هزار متر فرش تولید کردند
رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی:

روزهای سخت تجارت فرش/بافندگان خراسان جنوبی ۱۴۰ هزار متر فرش تولید کردند

بیرجند- کامیابی،رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موضوع برگشت ارز مانع سر راه تجار فرش خراسان جنوبی شده است، گفت: بافندگان خراسان‌جنوبی ۱۴۰ هزار متر فرش تولید کردند.

محمد حسن کامیابی مسک در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در ۹ ماهه سال جاری قالیبافان خراسان‌جنوبی ۱۴۰ هزار مترمربع به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان فرش بافته اند.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در خراسان‌جنوبی بیش از ۵۰ هزار بافنده به صورت تمام وقت، پاره وقت و فصلی فعالیت می‌کنند.

کامیابی مسک با اشاره به مشکل افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز هنرمندان فرش دستباف ادامه داد: البته در خراسان‌جنوبی به واسطه خشکسالی‌های پی در پی و عدم رونق صنعت برخی از روستائیان ما مجبور هستند علی رغم این افزایش قیمت کار فرش دستباف را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه میزان افزایش قیمت مواد اولیه در مورد مواد مختلف، متفاوت بوده است، افزود: ما در همه شهرستان‌های خراسان‌جنوبی بافنده فرش دستباف داریم و اینگونه نیست که شهر خاصی در این زمینه شناخته شده‌تر باشد.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی در مورد مشکلات صادرات فرش دستباف خراسان‌جنوبی یادآور شد:  بعد از شروع تحریم‌ها ما برای صادرات فرش دستباف با مشکلاتی رو به رو شدیم و موضوع برگشت پول و ارز نیز از جمله این مسائل است.

کامیابی مسک گفت: وقتی بخش زیادی از مردم منطقه ما معیشت و زندگیشان از طریق بافت فرش می‌گذرد باید در روند تجارت و بازگشت ارز حاصل از آن تدابیری ویژه‌تر و سهل‌گیرانه‌تری در نظر گرفت.

کد خبر: ۷۴٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha