۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
افزایش بومگردی‌ها در مناطق آزاد برای ارزان‌سازی سفر
مدیرکل گردشگری مناطق آزاد خبر داد

افزایش بومگردی‌ها در مناطق آزاد برای ارزان‌سازی سفر

مدیرکل گردشگری مناطق آزاد از رشد بومگردی‌ها در این مناطق تا ۴ برابر خبر داد و گفت: برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار، محمدفرزاد میرزایی قلعه گفت: سیاست‌های گردشگری مناطق آزاد روی ریل سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه سیاست‌های توسعه گردشگری مناطق آزاد منطبق با احکام سیاستی مندرج در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را می‌توان بر پنج مقوله نوآوری، مردمی‌سازی، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، صادرات محصولات و تکمیل زنجیره ارزش تقسیم‌بندی کرد، که با این وصف با ۲۳ حکم مندرج در این سیاست‌ها رو به رو می‌شویم. تلاش شده است تمام این احکام در بودجه‌ریزی عملیاتی سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در ۶۰ راهبرد عملیاتی اجرا شود.

مدیرکل گردشگری مناطق آزاد یادآور شد: در سال گذشته جامعه محلی مناطق آزاد تجربه میزبانی بیش از ۵۰ میلیون مسافر را داشتند که بناست در سال ۱۴۰۳ این تعداد به بیش از ۶۵ میلیون نفر برسد.

میرزایی قلعه در ادامه با تاکید بر امر مردمی‌سازی فعالیت‌های حوزه گردشگری اظهار کرد: در مناطق آزاد، گردشگران میهمانان ناخوانده محسوب نمی‌شوند و برای هر مسافر با هر سلیقه‌ای بسته‌های متنوع میزبانی توسط جامعه محلی تدارک دیده شده است.

او با بیان اینکه در دو سال گذشته رشد بوم گردی‌ها در مناطق آزاد ۴ برابر بوده است، گفت: برای ارزان‌سازی سفر، سیاست گسترش این نوع از خدمات و البته «خانه کاشانه» در حال اجراست.

مدیرکل گردشگری مناطق آزاد همچنین از رشد ۳۲ درصدی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مناطق آزاد به ویژه در بخش هتل و اقامتگاه خبر داد.

کد خبر: ۲۸۷٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha