۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
آبادان و خرمشهر نیازمند تورهای ورودی خارجی| نمایشگاه کیش فرصتی برای توسعه گردشگری اروند است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

آبادان و خرمشهر نیازمند تورهای ورودی خارجی| نمایشگاه کیش فرصتی برای توسعه گردشگری اروند است

آبادان- موید راد، یک فعال گردشگری گفت: شهرهای آبادان و خرمشهر نیازمند برگزاری تورهای ورودی گردشگران خارجی به این منطقه هستند.

جبار موید راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برگزاری تورهای ورودی گردشگران خارجی به شهرهای آبادان و خرمشهر، یکی از دغدغه های فعالان گردشگری این دو شهر بوده که خوشبختانه اخیراً با برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد اروند یک تور ۱۷۰ نفره اندونزیایی وارد این منطقه شدند.

وی افزود: برای برگزاری تورهای ورودی خارجی باید آژانس های منطقه تقویت و حمایت شوند که مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرده سه دستگاه ون در این خصوص تامین می شود.

این فعال گردشگری با اشاره به نمایشگاه کیش توضیح داد: از ۳۰ اردیبهشت ماه الی دوم خرداد ماه نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش با محوریت هتلداری برگزار می شود که فرصت ویژه ای برای توسعه گردشگری منطقه آزاد اروند است. مقرر شده این سازمان در نمایشگاه کیش شرکت کنند و به طور حتم خروجی واقعی آن را نیز بعد از پایان نمایشگاه به صورت موشکافانه بررسی خواهیم کرد.

آژانس های اروند به نمایشگاه کیش اعزام شوند

موید راد ادامه داد: از سازمان منطقه آزاد اروند انتظار می رود آژانس های شهرهای آبادان و خرمشهر را به منظور انعقاد قرارداد با هتل های سراسر کشور برای برگزاری تورهای دوجانبه اروند و دیگر نقاط، به نمایشگاه کیش اعزام کند؛ آژانس های اروند بازوهای گردشگری هستند و حمایت از آنها برای حضور در نمایشگاه کیش سبب تقویت گردشگری این منطقه می شود.

وی با اشاره به ساختار مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: تخصصی شدن ساختار این مدیریت همواره جزو مطالبات فعالان گردشگری است البته تاکید ما بر روی معاونت شدن مدیریت گردشگری بوده ولی ظاهراً در حال حاضر این امکان فراهم نیست.

این فعال گردشگری خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در زیرمجموعه ساختار واحد گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت مجزا تشکیل شود و همچنین انتظار می رود ضمن اینکه از کارکنان بدنه متخصص این سازمان استفاده می شود، فقط افراد بی حاشیه همراه با عملکرد مطلوب انتخاب شوند.

موید راد تاکید کرد: مدیر فعلی گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند فردی فعال و خوش فکر است ولی برخی نیروهای واحد گردشگری که حدود ۱۰ سال از حضور آنها در این واحد می گذرد و سال ها است که موجب نارضایتی های فراوان جامعه گردشگری منطقه شدند همچنان تغییر نکرده اند.

وی اضافه کرد: پویایی واحد گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گروی استفاده از نیروهای متخصص، نخبه، مردمی و بدون حاشیه است و این موضوع در حالی بوده که فعالان گردشگری منطقه مکرراً بر لزوم تغییر برخی نیروهای ناکارآمد فعلی تاکید کرده اند.

کد خبر: ۲۸۷٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha