۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
وزارت میراث به توسعه گردشگری منطقه آزاد اروند کمک می‌کند| ضرورت تولید محتوای گردشگری آبادان و خرمشهر
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث:

وزارت میراث به توسعه گردشگری منطقه آزاد اروند کمک می‌کند| ضرورت تولید محتوای گردشگری آبادان و خرمشهر

آبادان- شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کمک این وزارت به توسعه صنعتی گردشگری منطقه آزاد اروند خبر داد.

مسلم شجاعی در حاشیه نشست هم اندیشی با فعالان گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که در منطقه آزاد اروند حضور یافتم و امیدوارم با همکاری بدنه گردشگری این منطقه، توسعه صنعت توریسم رقم بخورد.

وی افزود: باید مشخص شود اصلی ترین موضوعی که می توان برای گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفت، چیست؟

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: باید گنج گردشگری شهرهای آبادان خرمشهر پیدا شود و در واقع باید بر روی چند محصول به صورت تخصصی کار شود.

شجاعی عنوان کرد: مثلاً مسجد رنگونی های شهر آبادان یک ظرفیت ویژه برای گردشگران اندونزیایی است که اکنون به سفر عتبات عالیات عراق رفته و مقرر شده روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه به اروند سفر کنند.

وی با اشاره به دیپلماسی گردشگری، توضیح داد: سفیر برزیل در ایران چند سال قبل بعد از سفر به شهر آبادان یک خاطره خوب در ذهن وی ماندگار شده تا جایی که مدتی قبل نیز به این موضوع پرداخت؛ این اتفاقات خوب پیامدهای مثبت در زمینه جذب گردشگر به همراه دارد.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: یکی از راه های توسعه گردشگری، برگزاری رویدادهای مختلف گردشگری در منطقه آزاد اروند است.

شجاعی گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به توسعه صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند کمک می کند و در این خصوص چنانچه بدنه گردشگری این منطقه درخواست اجرای برنامه بدهند با آنها همکاری می کنیم.

وی اظهار کرد: ضرورت دارد در زمینه تولید محتوای گردشگری برای منطقه آزاد اروند اقدام شود چرا که این موضوع مهم ضمن معرفی هر چه بهتر ظرفیت های شهرهای آبادان و خرمشهر، نقش مهمی در افزایش جذب گردشگر دارد.

کد خبر: ۲۸۶٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شهرام IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 0
      احسنت به جناب بابامرادی مدیریت گردشگری منطقه آزاداروند که درزمان کوتاهی که این مسئولیت رادارند این شاخه مهم درتوسعه اروند راخوب متحول کردند و الحق تفکرات بزرگ وقابل اجرایی دارند