۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
«تنش آبی» در شاهرود | وعده مسئولان عملی نشد
بازار گزارش می‌دهد؛

«تنش آبی» در شاهرود | وعده مسئولان عملی نشد

شاهرود- شاهرود یکی از شهرهای درگیر تنش جدی کم آبی است و مردم انتظار دارند که مسئولان به وعده هایشان در خصوص تامین آب پایدار این شهرستان جامه عمل بپوشانند.

محمد علی عباس نژاد - بازار: هر ساله با شروع فصل تابستان زمزمه های ظهور کم آبی شاهرود با هم نوایی مسئولان از سوی مردم شاهرود شنیده می شود و امسال این زمزمه ها با آمدن رئیس جمهور به شهر شاهرود به فریاد تبدیل شد.

قطعاً تلاش های شبانه روزی مجموعه کارکنان اداره آب و فاضلاب شهرستان شاهرود با همیاری اداره کل فاضلاب استان برای تامین آب شرب در اوج مصرف تابستان بر کسی پوشیده نیست و این تلاش ها از دید مردمان این خطه هرگز نادیده گرفته نمی شود ولی اینکه شاهرود چرا طی این سالها همچنان نباید از آب پایداری برخوردار باشد سوالی است که همیشه در اذهان شهروندان این شهر سبز استان باقی مانده و تاکنون هیچ مسئولی برای آن جوابی نداشته و ظاهراً تصمیم مهمی برای تامین آب شرب پایدار شاهرود حتی در سفر دوم رئیس جمهور اتخاذ نشده است.

مدیرعامل آبفای استان سمنان: شاهرود درگیر تنش آبی است

مردم خواستار توجه و عنایت نماینده منتخب شاهرود در این خصوص و تحقق عینی آب رسانی به شهر شاهرود از محل سد کالپوش شده و می گویند: اخیراً سخنان امیدوار کننده فرماندار شاهرود در اجرایی شدن این مصوبه هم جای تقدیر دارد و امیدواریم در حد حرف باقی نماند و چون پروزه آب رسانی قطری با آن همه هزینه به فراموشی سپرده نشود.

بحران کمبود آب

هر ساله بحران کمبود آب در آخرین ماه بهار در شهرستان شاهرود با قطعی و کاهش فشار آب دربرخی مناطق ظهور نموده، در کنار صرفه‌جویی و استفاده بهینه آب، باید برای تامین آب آشامیدنی پایدار به عنوان نیاز اساسی مردم این منطقه در شرق استان سمنان تدابیر خاص اندیشیده شود و به عبارتی بحران آب در شاهرود قبل از رسیدن تابستان مثل سال های قبل ظهور کرده است و این بار زنگ خطر بحران آب در شاهرود، قبل از شروع تابستان با حضور ریاست جمهوری بصدا درآمد.

سخنان وزیر نیرو بعنوان بالاترین مقام اجرایی در سفر بهمن ماه سال گذشته به شهرستان شاهرود را دوباره مرور می نمایم جای که به صراحت می گوید: پایدارسازی آب مورد نیاز این شهرستان با تامین آب از سد کالپوش را با فوریت مورد تاکید قرار داده ایم از سوی دیگر برای پایدارسازی تامین آب شهرستان شاهرود، نیازمند توجه بیشتری هستیم و اجرای طرح‌های تعریف شده نظیر انتقال آب سد کالپوش باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

«تنش آبی» در شاهرود | وعده مسئولان عملی نشد

مسئولان به فکر باشند

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود می گوید: اجرای طرح فاضلاب شاهرود دو دهه نیمه‌کاره رها شده و نهایتاً ۲۰ درصد آن اجرایی شده است، این در حالیست که از ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آبی که در شهرستان مصرف می‌شود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق جمع آوری فاضلاب قابل بازچرخانی است تا بتوانیم از این آب در صنعت، کشاورزی و آبیاری فضای سبز استفاده کنیم اما چرا این طرح اجرایی نمی‌شود جای سوال اساسی از مسئولان امر دارد.

معاون استاندار سمنان: تا ابتدای تابستان این ۱۲ چاه به شبکه توزیع و انتقال آب متصل می شود تا بتوانیم شاهد آبرسانی بهتر باشیم

منصور کشاورزیان مدیرعامل آبفای استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، با تأکید بر اینکه در سال جدید نیز از الان تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم که برای شهروندان شاهرودی برای تامین آب شرب مشکلی ایجاد نشود، می گوید: با انجام طرح های کوتاه مدت امیدواریم با صرفه جویی از پیک مصرف تابستان سال جاری عبور کنیم.

وی بابیان اینکه شاهرود درگیر تنش آبی است می گوید: با تلاش همکاران اجازه ندادیم حتی در زمان پیک مصرف برای مردم مشکلی ایجاد شود.

تامین آب از طریق چاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از حفر چاه برای مقابله با کم آبی در دو شهرستان سمنان و شاهرود تا قبل از تابستان سال جاری خبر داد و گفت: رفع معضل کم آبی و تنش آبی به خصوص در شهرستان های شاهرود و سمنان یکی از راهبردی ترین اقدامات دولت در سال جاری خواهد بود.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه کم آبی امسال نیز گریبان استان سمنان به خصوص دو شهرستان شاهرود و سمنان را گرفته است، تاکید کرد: برای مقابله با آثار سوء خشکسالی، حفر چاه در این دو شهرستان در دستور کار قرار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۲ چاه تا قبل از تابستان در شهرستان های سمنان و شاهرود حفر و تکمیل می شود، افزود: شش چاه در شاهرود و شش چاه در سمنان حفر خواهد شد.

«تنش آبی» در شاهرود | وعده مسئولان عملی نشد

حفر ۱۲ حلقه چاه

معاون عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: تا ابتدای تابستان این ۱۲ چاه به شبکه توزیع و انتقال آب متصل می شود تا بتوانیم شاهد آبرسانی بهتر در این دو شهرستان بزرگ و پرجمعیت استان باشیم از سوی دیگر دو شهرستان شاهرود و سمنان درگیر تنش آبی شدید هستند.

تامین آب برای استان سمنان بعنوان یک خواسته اساسی از سوی مردم و مسئولان مطرح شده است

وی با اشاره به آبرسانی با تانکر در روستاهای استان سمنان در تابستان سال جاری به مثابه یکی از تمهیدات اندیشیده شده در راستای مقابله با کم آبی، تاکید کرد: این تانکر ها به روستاهای کم آب استان سمنان آبرسانی خواهند کرد.

خواسته های مردم

در پی دومین سفر ریاست جمهوری به استان سمنان شنیده حاکی از آن است تامین آب برای استان سمنان بعنوان یک خواسته اساسی از سوی مردم و مسئولان مطرح شده و کمبود آب بعنوان بزرگترین معضل استان به ریاست جمهوری اعلام شده دراین راستا ریاست جمهوری با درک این مهم هم در سخنان کوتاه خود در فرودگاه سمنان، هم در مسجد امام سمنان و هم در اجتماع مردم شاهرود از برطرف شدن مشکل کم آبی از استان خبر داده است.

با توجه به این‌همه مصوبه دولت، خواسته مسئولان شهرستان استان و حتی ریاست جمهوری بعنوان یک پیوست قوی اجرایی برای تامین آب شرب شاهرود که از سالیان گذشته وجود داشته و در چند صباح اخیر بسیار بر آن تاکید شده است می طلبد مسئولان زیربط در خصوص اجرایی کردن مصوبات تامین آب پایدار شاهرود بیش از گذشته تمام توان خود را بکار گیرند و هنوز فرصت باقی است و هنوز به زمان پیک مصرف آب در تابستان نرسیده ایم با یک حرکت جهادی نسبت به اجرایی کردن مصوبات در دست و موجود و مصوباتی هم که از سفر ریاست جمهوری در این خصوص حاصل شده است اقدام نمایند تا در آینده فرزندان مان مجبور به ترک وطن خود بر اثر بی آبی آن هم از شهری که سرسبزی و فضای سبز آن شهره خاص و عام بوده و بعنوان قاره کوچک در کشور مطرح می شود نشوند.

کد خبر: ۲۸۵٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha