۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
برداشت قصـــیل جو از مزارع گرمسار انجام شد
مدیر جهاد کشاورزی گرمسار:

برداشت قصـــیل جو از مزارع گرمسار انجام شد

گرمسار- مدیر جهاد کشاورزی گرمسار از برداشت محصول قصیل جو از مزارع شهرستان خبر داد و گفت: این محصول در تولید علوفه مورد نیاز دام بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی جورابلو صبح شنبه در جمع خبرنگاران در جهاد کشاورزی گرمسار از برداشت قصیل جو در سطح مزارع این شهرستان خبر داد و ابراز کرد: بیش از ۲۷۰ هکتار از مزارع شهرستان گرمسار زیر کشت این محصول بودند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن محصول قصیل جو در استان سمنان برداشت شود، افزود: در راستای توسعه کشت زراعت علوفه تولید جو قصیل در گرمسار عملیاتی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار با بیان اینکه قصیل جو محصولی است که در ابتدای فصل کشت یعنی پائیز کشت می شود، گفت: اوایل بهار و زمان چرای دام ها این محصول برداشت می شود.

جورابلو با بیان اینکه قصیل جو در تامین علوفه های دامداری به خصوص دامداری های سنتی بسیار نقش مهمی ایفا می کند، گفت: قصیل جو مزیت های بسیار خوبی دارد که در زمره آنها می توان به تقاضا زیادی این محصول اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کشت قصیل جو در کنار تامین نیازهای دامی باعث صرفه‌جویی در مصرف آب نیز می شود، گفت: برداشت زود هنگام این محصول قبل از شروع فصل گرما سبب می شود تا قصیل جو نیاز آبی کمتری داشته باشد.

کد خبر: ۲۸۴٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha