۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
یک ششم کمباین های کشور در گلستان هستند| برای برداشت محصولات نگرانی نداریم
رییس اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان:

یک ششم کمباین های کشور در گلستان هستند| برای برداشت محصولات نگرانی نداریم

گرگان- برزنونی، رییس اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به اینکه یک ششم کمباین های کشور در گلستان هستند لذا نگرانی در خصوص برداشت به موقع عملیات زراعی نداریم. 

مریم برزنونی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار دستگاه کمباین برای برداشت محصولات در گلستان وجود دارد که در حال حاضر پروسه معاینه فنی این اداوات کامل شده و برای برداشت محصولات پاییزه از جمله گندم، جو، کلزا و دیگر محصولات آمادگی کامل داریم.

رییس اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به نزدیک شدن زمان برداشت محصولات استان، افزود: هماهنگی لازم برای تامین سوخت این ماشین آلات با شرکت پخش فرآورده های نفتی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای جابه جایی محصولات با شبکه حمل و نقل استان هماهنگی لازم انجام شده تا کمترین تلفات محصول را بین جاده ها داشته باشیم.

برزنونی خاطرنشان کرد: با هماهنگی پلیس راهور توصیه می شود حتما بر روی محصولات کاور کشیده شود تا در اثر باد تلفات جاده ای نداشته باشیم

رییس اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: برای جلوگیری از هدر رفت محصولات در زمان برداشت کلاس های آموزشی برای کمباین داران و کشاورزان از اول اسفند ماه شروع کردیم و آماده ایم با کمترین ضایعات پروسه برداشت محصولات را در گلستان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه عمر مفید کمباین در ایران ۱۳ سال است، گفت: در خصوص کمباین نمی توانیم عمر مفید کارکرد قائل شویم چون هر ساله به طور کامل بازسازی و با معاینه فنی قطعات آنها بروز می شود.

برزنونی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک ششم کمباین های کشور در گلستان هستند لذا نگرانی در خصوص برداشت به موقع عملیات زراعی نداریم.

رییس اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر این مساله که اگر کمباینی معاینه فنی دریافت نکند سوخت به آن تعلق نمی گیرد، تصریح کرد: انجام معاینه فنی کمباین داران برای این است که قطعات کهنه آنها تعویض شده تا زمان برداشت کمترین تلفات محصول را داشته باشیم.

کد خبر: ۲۸۵٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      2 0
      بخدا این ۲۰روز دنبال کمباین در خوزستان میگشتیم پیدا نیست خیلی زمین مونده خوزستان اصلا کمباین ندار
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      1 0
      این خيلی بی انصافی هست که بقيه استان‌ها مثل خوزستان کمباین نداشته باشن، خيلی از گندمزار ها بخاطر نداشتن کمباین تو بارانهای اخير خراب شدن
      • زاگرس IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
        0 0
        اشتباه نکن خوزستان کمبود کمباین نبود،اول اکثر مزارع هنوز سبز بودن اونهایی هم که خشک بود سیلوها از ترس بارون تحویل نمیگرفتن،چرا هر سال کمبود نبود،فقط امسال اینطور شد،زمینهای خوزستان هم اکثرا طرف جفیر و سید خلف گِل بود اکثرا کمباینها گیر میکردن،من بالای چهارتا کمباین نیوهلند اونجا پیاده کردم
    • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 0
      مشکل کشاورز نبود یا بود کمباین نیست مسئله واریز پول گندم می‌باشد که کی واریز میشود
    • US ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 0
      معاینه فنی کشک است !!!! بعد از درو اگه باران داشته باشیم و زمین کشت تابستانه نشه بیایید ببینید چقدر گندم سبز میشود !!! از بس گندم درهنگام درو هدر میرود