۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
کاهش انتظارات نرخ بهره
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش انتظارات نرخ بهره

در انتظار اعلام شاخص های اشتغال و بیکاری آمریکا، بازار های سهام در شرایط اصلاح زمانی و رنج در حرکت هستند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- در انتظار اعلام شاخص های اشتغال و بیکاری آمریکا، بازار های سهام در شرایط اصلاح زمانی و رنج در حرکت هستند. پیش بینی ها نشان می دهد که شاخص اشتغال NFP با کاهش نسبت به ماه قبل همراه باشد اما در صورتی که عدد اعلامی کمتر از پیش بینی ۱۷۰ هزار شغل جدید باشد، احتمال کاهش انتظارات نرخ بهره ای و در نتیجه کاهش تقاضا برای دلار وجود دارد. در این صورت احتمال تقویت نسبی ریسک پذیری و افزایش سطح تقاضا در بازار های سهام وجود دارد. شاخص های S&P۵۰۰، نزدک و داوجونز در محدوده های کف چند ماهه در نوسان هستند و در کوتاه مدت در شرایط اصلاح زمانی و رنج قرار گرفته اند، و سناریوی اول یعنی کاهش بیش از انتظار NFP می تواند موجب حرکات صعودی کوتاه مدت و میان مدت شود. هر چند در زمان اعلام خبر یعنی ساعت ۱۶ بوقت ایران، احتمال حرکات نوسانی پر دامنه در هر دو جهت وجود دارد.

۲- قیمت اوراق خزانه داری ده ساله آمریکا نیز که به کمترین سطح در بیش از ۱۶ سال اخیر رسیده بود، در شرایط اصلاح کوتاه مدت قرار گرفته و بخشی از نزول شارپی را اصلاح کرده است، اما همچنان احتمال برگشت به موج میان مدت نزولی وجود دارد. فدرال رزرو آمریکا ممکن است انتظارات نرخ بهره ای را برای نشست ماه آینده بر اساس شاخص های اشتغال و بیکاری مورد تجدید نظر و ارزیابی قرار دهد، تا از رکود احتمال جلوگیری کند و این موضوع موجب شده که این اخبار بر روی تقاضا برای دلار و همچنین اوراق خزانه داری و بازار های سهام که تاثیرپذیری قابل توجهی از نرخ بهره دارند، تاثیرگذار باشد. باید توجه شود که رابطه مستقیمی بین نرخ بهره و بازدهی اوراق قرضه خزانه داری وجود دارد.

۳️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت از روز گذشته در شرایط اصلاح زمانی قرار گرفته، که با توجه به شارپی بودن نزول قیمت در روزهای اخیر، پیش بینی می شد که قیمت در کوتاه مدت در شرایط اصلاحی قرا گیرد، و ممکن است در کوتاه مدت این موج اصلاحی ادامه یابد. اما در میان مدت همچنان احتمال نزول قیمت تا محدوده مهم ۸۰ دلار برای هر بشکه وجود دارد. ضمن اینکه کاهش تقاضا برای دلار می تواند بر روند فعلی قیمت تاثیرگذار باشد، و احتمال حرکات اصلاحی قیمت نفت را تقویت کند.

۴- در بازار طلا و در آستانه اعلام شاخص های مهم اشتغال و بیکاری آمریکا، قیمت در شرایط اصلاح زمانی و رنج در حرکت است. این حرکت رنج ممکن است در صورتی که شاخص NFP کمتر از انتظار ها اعلام شود، به یک موج اصلاحی صعودی میان مدت تبدیل شود. هر چند در زمان اعلام خبر احتمال حرکات نوسانی پر دامنه در هر دو جهت وجود دارد. در سناریو دوم در صورتی که شاخص های اشتغال و بیکاری در محدوده انتظارات یا بهتر اعلام شود، احتمال نزول قیمت طلا تا محدوده حمایتی ۱۸۰۰ دلاری تقویت خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • س IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      0 0
      الان منظوراین افزایش نرخ بهره باعث کاهش قیمت هامخصوصاطلامیشه ؟واگرنرخ بهره افزایش پیدانکن و کم بشه طلا افزایش پیدامیکن؟وسوال بعدی دلار بالابره طلاقیمت میادپایین؟؟دلاربره پایین طلامیادبالاقیمت؟