توسعه اسکوترهای هوشمند با سیستم ایمنی قویتر
«بازار» گزارش می دهد

توسعه اسکوترهای هوشمند با سیستم ایمنی قویتر

با توجه به استفاده بیشتر اسکوترهای برقی در برخی کشورها، راهکارهای هوشمندانه تر جهت محافظت راننده و عابران پیاده و جلوگیری از حرکات ناایمن از سوی شرکتهای فناوری طراحی شده است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: «ویژن موبیلیتی» در گزارشی به تازگی از رونمایی سیستم هوشمند اسکوترها برقی  در برابر حرکات مخاطره آمیز رانندگان  و ایمنی عابران خبر داده است؛ با استفاده از «سیستم دفاعی دربرابر عابر پیاده» و یا Pedestrian Defens مبتنی بر فناوری Navmatic technology، می توان رفتار غیر ایمن و نامنظم راننده را ثبت، اصلاح کرد، مانند استفاده غیر مجاز از پیاده روها یا سبک رانندگی نامناسب. این می تواند به استفاده هوشمندانه از میکروخودروها کمک کند.

درهمین راستا سازنده اسکوتر برقی آمریکایی Superpedestrian، ارایه هنده خدمات اسکوتر، اکنون سیستمی را ارائه داده است که قرار است مانور با وسایل نقلیه الکتریکی سبک را ایمن تر کند. سازنده قول می دهد با استفاده از فناوری «سیستم دفاعی دربرابر عابر پیاده» از Navmatic متخصص ایمنی اسکوتر که اخیراً خریداری شده است، نه تنها می توان رفتار ناامن و نامنظم را تشخیص، بلکه اصلاح آن را نیز انجام دهد. در اختراع ثبت شده «Super Fusion Technology»، داده های مختلف پویا در زمان واقعی برای مثال در زمینه ترکیب بومی سازی و کنترل بسیار دقیق وسایل نقلیه، به کار گرفته شده اند. سازنده درصدد است تا این راهکار پاسخی باشد به «چالش های میکرو حمل ونقل» که در بسیاری از شهرها وجود دارد که منجر به محدودیت، مسدود شدن یا حتی ممنوعیت ها شده است.

می توان از این سیستم برای رانندگی در مسیر پیاده روی، خیابان یک طرفه، رفت و آمد تهاجمی یا ترمزهای مکرر استفاده کرد و بلافاصله با ترمزگیری یا توقف وسیله نقلیه از بروز حادثه جلوگیری و یا این حرکات اصلاح شود

برای مثال می توان از این سیستم برای رانندگی در مسیر پیاده روی، خیابان یک طرفه، رفت و آمد تهاجمی یا ترمزهای مکرر استفاده کرد و بلافاصله با ترمزگیری یا توقف وسیله نقلیه ازبروز حادثه جلوگیری و  یا این حرکات اصلاح شود. این فناوری جدید همچنین امکان انتقال مستقیم، به عنوان مثال پیام های هشدار دهنده یا اخطارهای صوتی و تصویری یا مشوق هایی را برای راننده از طریق پیام کوتاه یا آموزش برنامه فراهم می کند. در پایان هر سفر، هر کاربر یک امتیاز ایمنی دریافت می کند، که توصیه ای در جهت  آموزش است. اگر پیشرفت  و موارد مثبت انجام شود، تخفیف در نرخ کرایه وجود دارد و اگر مرتباً از اسکوتر سوءاستفاده استفاده شود، سفرها مسدود خواهد شد. همچنین ارزیابی مقایسه ای داده های رانندگی به اپراتورها یا شهرداری ها، در راستای بهبود ایمنی یا کاهش تصادف را نشان می دهد. این سیستم قرار است از پاییز در عملیات آزمایشی معرفی شود. گفتنی است  در منطقه آلمانی زبان در وین، منظقه مرتبط یا برند مذکور فعلا فعال است.

اساف بیدرمن، مدیر عامل Superpedestrian گفت: ما یکی از بزرگترین چالشها را در این صنعت شکسته ایم. اسکوتر الکتریکی ما با قدرت محاسبات و سنسور خود بسیار عالی است. اکنون می توانیم سیستم را در کل ناوگان خود گسترش دهیم و موارد دیگر را به رانندگان و شهرها ارائه دهیم  چراکه  یک راه حل در زمان واقعی برای رفتار رانندگی تهاجمی و نامنظم خواهد بود.

کد خبر: ۹۹٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha