۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
مردم سهام عدالت خود را نفروشند| مجلس اجازه واگذاری سهام را نمی‌دهد
رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس:

مردم سهام عدالت خود را نفروشند| مجلس اجازه واگذاری سهام را نمی‌دهد

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس بیان کرد: دولتی‌ها به دنبال کودتای اقتصادی بودند تا سهم مردم را به کرسی‌های دولتی که مسئولیت خود را از دست می دهند، واگذار کنند اما مجلس اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

به گزارش بازار، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکتهای سرمایه گذاری کشوری سهام عدالت ضمن اشاره به ۳ و نیم میلیون نفر جمعیت متوفی سهام داران عدالت گفت: انتقال قهری سیستمی در بازار سهام است که در صورت فوت یک فرد، دارایی او در بخش سهام به صورت قهری به ورثه منتقل می شود اما چون جمعیت این مسئله به ناگهان افزایش یافته، مسئولان در اجرای این سیستم دچار تأخیر شده اند.

وی افزود: باید سیستمی که قبلاً از طریق دفاتر پیشخوان و با همکاری دفاتر تعاونی های سهام عدالت انجام می شد، پابرجا می ماند و ایرادات آن برطرف می گردید و سامانه برخط را همزمان پیگیری می کردیم اما متأسفانه سیستم قبلی معطل مانده و سامانه جدید هنوز عملیاتی نشده است.

سخنگوی کانون شرکتهای سرمایه گذاری کشوری سهام عدالت گفت: در بخش مردمی سهام عدالت، هر چالشی که به نفع مردم باشد می پذیریم هر چند که در بدنه دولت همواره سعی شده تلاش های خود را در جهت نفع رسانی به مردم جلوه دهند که اینگونه نبوده است.

حیدری ضمن اشاره به کمیته حق دست یاب ادامه داد: در مورد متوفیان سهام عدالت، نظام پیشنهادات خود را عملیاتی کردیم و امید است با تشکیل این کمیته، قصورها روشن شود.

همچنین مهدی سعادتی، رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس و از نمایندگان مجلس با ابراز تأسف از کوتاهی متولیان تعاونی های سهام عدالت و مجموعه شرکت سپرده گذاری مرکزی و سازمان بورس گفت: این سازمان ها نتوانستند مشکل بیش از ۳ میلیون نفر از متوفیان را حل کنند و حتی در بخش هایی مشکلاتی برای این سهام داران ایجاد کردند.

سعادتی گفت: اصل ورود دولتی ها علیرغم تدابیر رهبری در محوریت بخشیدن به حوزه تعاونی در سهام عدالت بر مبنای شرکت های سرمایه گذاری در استان ها، انکار واقعیت و جایگاه تعاونی ها بوده و تخلفات مغایر با قانون و تدابیر رهبری است که در هفته آینده یک تیم در جلسه ای فوق العاده با سازمان بورس اوراق بهادار، کانون شرکت های استانی، اتاق تعاون، نماینده نهادهای امنیتی، سازمان بازنشستگی کل کشور و اتحادیه سهام عدالت برگزار خواهد شد تا بتوان مشکل را حل کند.

این نماینده مجلس در رادیو گفت و گو تصریح کرد: دولتی ها به دنبال آن بودند که کودتای اقتصادی کنند تا سهم مردم را به کرسی های دولتی که مسئولیت خود را از دست می دهند، واگذار کنند و در شرکت های مادر تخصصی نفوذ کرده و مدیریت عامل آن را بر عهده گیرند که مجلس اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

سعادتی گفت: مردم از فروش سهام عدالت خودداری کنند چرا که در آینده شاهد رشد چند برابری سهام عدالت خواهیم بود و با تمام توان از سهام داران و حقوق ورثه دفاع کرده و پیگیری می کنیم.

کد خبر: ۹۹٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha