۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
گندم‌های وارداتی به کمک ارتقای کیفیت گندم تولیدی همدان می آیند
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان:

گندم‌های وارداتی به کمک ارتقای کیفیت گندم تولیدی همدان می آیند

همدان-بکایی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان نیاز سالانه استان همدان به گندم را ۲۰۵ تن اعلام کرد و گفت:برای افزایش کیفیت آرد و نان از گندم های خارج از استان و گندم های وارداتی استفاده می شود.

مسعود بکایی در گفتگو با خبرنگار بازار از پرداخت پنجمین مطالبات گندمکاران استان همدان خبر داد و اظهار کرد: دیروز پنجمین مرحله مطالبات خرید تضمینی گندم کشاورزان استان همدان پرداخت شد.

وی بیان کرد: با پرداخت یک‌هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال دیگر از مطالبات کشاورزان مجموع وجوه پرداختی به چهار هزار و۴۶۴ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان اینکه مطالبات کشاورزانی که تا ۲۶ تیر ماه اسناد تحویل گندم آنها به بانک کشاورزی ارسال شده پرداخت شده است گفت: تا روز بیست و هفتم تیرماه ۱۲۰ هزار و ۵۱۱ تن گندم در استان همدان خریداری شده بود که ارزش این میزان محصول خریداری شده ۶۰۸ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه میزان خرید گندم در استان همدان مناسب بوده است، ادامه داد: پرداخت مطالبات کشاورزان در کمتر از یک هفته انجام می پذیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان نیاز سالانه استان همدان به گندم را ۲۰۵ تن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه به اندازه نیاز استان همدان گندم تولید می کنیم اما برای افزایش کیفیت آرد و نان از گندم های خارج از استان و گندم های وارداتی استفاده خواهد شد.

بکایی با یادآوری اینکه به جز خرید تضمینی گندم خرید تضمینی کلزا و دانه های روغنی نیز انجام می شود، ادامه داد: تاکنون ۹۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان همدان خریداری و بیش از ۸۰ درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.

کد خبر: ۹۹٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha