۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸
قطعی برق بهانه‌ای برای سودجویی در افزایش قیمت سیمان| کیسه ۶۵ هزارتومانی سیمان قابل پذیرش نیست
نماینده مردم سبزوار در مجلس بابازار مطرح کرد

قطعی برق بهانه‌ای برای سودجویی در افزایش قیمت سیمان| کیسه ۶۵ هزارتومانی سیمان قابل پذیرش نیست

بهروز محبی نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: عده ای سودجو و فرصت طلب فقط به دنبال سوءاستفاده از فضای موجود هستند و قطعی برق را هم بهانه ای برای سودجویی و افزایش قیمت ها در بخش سیمان کرده اند.

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با انتقاد از گرانی اخیر سیمان، اظهار داشت: به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که قیمت سیمان به جهت قطعی برق افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: قیمت سیمان مشخص است و نباید قطعی مقطعی برق باعث شود که تا این حد گران شود. متاسفانه عده ای سودجو و فرصت طلب فقط به دنبال سوءاستفاده از فضای موجود هستند و قطعی برق را هم بهانه ای برای سودجویی و افزایش قیمت ها در بخش سیمان کرده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعی برق باعث کمبود سیمان شده است اما نباید تاثیری در افزایش قیمت آن داشته باشد و کسانی که قیمت سیمان را بالا بردند، قانون را زیر پا می گذارند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و سازمان تعزیرات موظف هستند که جلوی این افراد دلال بایستند و ما به هیچ عنوان نمی توانیم بپذیریم که سیمان کیسه‌ای شصت و پنج هزار تومان و یا بالاتر به فروش برسد.

محبی نجم آبادی اظهار داشت: تخلف واسطه گران در زمینه گرانی سیمان قطعی است و کارگزاران و تعزیرات باید به وظیفه قانونی خودشان عمل کنند و به شدت با کسانی ‌که به این موضوع دامن می زنند، باید برخورد شود. 

وی ادامه داد: همچنین ما شاهد گرانی فولاد هم هستیم و یک تصمیم جدی باید در زمینه فولاد گرفته شود و توقع این بود وزارت صمت یک تصمیم قاطع در قیمت‌گذاری فولاد اتخاذ کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فولادی که با انرژی ارزان و مواد اولیه و سنگ معدن بسیار ارزان و به یک سوم قیمت جهانی در اختیار شرکت‌های داخلی قرار می گیرد، به چه دلیل باید قیمت آن تا این حد بالا باشد؟ چرا ملت ما باید فولاد را معادل قیمت صادراتی بخرند و ما نمایندگان مجلس نقد جدی به این مسئله داریم.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی قطعاً باید به این مسائل ورود کند و کمیسیون های انرژی و صنایع و معادن مجلس هم باید به طور ویژه به بحث گرانی شدید سیمان و فولاد ورود کنند  تا هر چه سریعا این موضوع حل و قیمت این محصولات کاهش یابد.

کد خبر: ۹۹٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha