۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
 آزادسازی وجوه بلوکه شده ایران از سوی آمریکا بلوف سیاسی است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

آزادسازی وجوه بلوکه شده ایران از سوی آمریکا بلوف سیاسی است

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: آمریکا وجوه بلوکه شده ایران را صرفاً برای کمک به شرکت های کره ای و ژاپنی آزادسازی کرده تا این شرکت ها به مطالبات خود دست پیدا کنند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به انتقال وجوه بلوکه شده ایران به حساب صادر کنندگان ژاپنی و کره ای از سوی آمریکا و عدم تمرکز ایران بر پول های بلوکه شده خود گفت: این رویکرد آمریکایی ها پیرو آزاد سازی وجوه بلوکه شده ایران یک بلوف سیاسی است.

وی تاکید کرد: آمریکا می کوشد پشت پرده این اقدام این طور وانمود کند که دارد بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران را آزاد می کند اما از سوی دیگر تلاش دارد امکانی برای ایران پیرو استفاده از این دارایی ها فراهم نکند.

نماینده مردم شیراز تاکید کرد: آمریکا این اقدام را صرفاً برای کمک به شرکت های کره ای و ژاپنی کرده تا این شرکت ها به مطالبات خود دست پیدا کنند بنابراین این رویکرد گشایشی در کار ما ایجاد نخواهد کرد.

قادری تاکید کرد: اگر قدرت مانور آن ها به نحوی بود که می توانستند امکان فاینانس و یوزانس و سایر ظرفیت های تامین مالی را برای ما فراهم کنند این مسئله کمک می کرد که ما بخشی از منابع مالی خود را تامین کنیم اما عملاً این رویکرد گره ای از کار ما باز نمی کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: متاسفانه فعلاً مدیریت این پول های بلوکه شده در اختیار آمریکا است و نمی شود کاری کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا رویکرد کره ای ها و ژاپنی ها نیازمند پاسخگویی نیست گفت: البته طبیعی است که این کشورها منافع خود را دنبال کنند با این حال ما باید به اصطلاح به این نشست ها و مذاکرات دل خوش نبوده و خیلی امیدوار به حمایت و همراهی آمریکایی ها نباشیم.

وی تاکید کرد: به واقع اگر آمریکایی ها گشایشی برای ایران ایجاد می کنند در پی آن سعی دارند مشکلات دوستانشان را برطرف کنند.

کد خبر: ۹۹٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha