۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۱
پرونده ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان پیگیری می شود| بررسی جدی شکایات از ترک فعل ها در کمیسیون اصل ۹۰
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با بازار:

پرونده ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان پیگیری می شود| بررسی جدی شکایات از ترک فعل ها در کمیسیون اصل ۹۰

حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ما با یک مجموعه از ترک فعل ها در کشور مواجه هستیم، لذا این ظرفیت در کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد که به ترک فعل ها که آسیب های جدی به مردم وارد کرده، ورود کند.

حجت الاسلام حسن شجاعی علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به رویکرد کمیسیون اصل ۹۰ در مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان داشت: در این بخش ظرفیت های زیادی در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد که ما انشاالله قصد داریم در دوره جدید این ظرفیت را با همکاری کمیسیون های دیگر مجلس و همین طور نهادهای اطلاعاتی و نظارتی خارج از مجلس، فعال کنیم.

وی تاکید کرد: برای این مهم هم در حال حاضر برنامه هایی تهیه و تدوین شده که انشاالله در آینده این برنامه ها را مطرح خواهیم کرد.

شجاعی علی آبادی اظهار داشت: با این حال یکی از سرفصل های جدی ما در دوره جدید مبارزه موثر با مفاسد اقتصادی است.

ناکارآمدی ها در برخی امور دولتی بسیار بالا است
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که رویکرد این کمیسیون پیرو بررسی پرونده هایی همچون سوء استفاده از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به چه نحو خواهد بود، گفت: از این قبیل موضوعات در کمیسیون اصل ۹۰ متعدد است.

این نماینده مجلس با بیان این که ناکارآمدی ها در برخی امور دولتی بسیار بالا است، تصریح کرد: متاسفانه آسیب این ناکارآمدی ها را مردم متحمل شده اند کمیسیون اصل ۹۰ هم به عنوان ناظر پارلمانی می تواند ورود موثر و مفیدی در این موضوعات داشته باشد لذا پرونده های مطرحی اعم از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در این کمیسیون دنبال خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان این که این کمیسیون  پرونده های معطوف به ترک فعل ها را نیز مورد بررسی جدی قرار خواهد داد بیان داشت: ما با یک مجموعه از ترک فعل ها در کشور مواجه هستیم همان طور که مردم ما مستحضرند دستگاه قضایی که باید مبتنی بر قانون به این تخلفات رسیدگی کند، محدودیت هایی در برخورد با ترک فعل ها دارد لذا این ظرفیت در کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد که به ترک فعل ها که آسیب های جدی به مردم وارد کرده، ورود کند البته این کمیسیون موارد جدید در ترک فعل ها را هم مورد پیگیری قرار خواهد داد.

وی با اشاره به آمار و ارقام موجود در کمیسیون اصل ۹۰  مجلس اظهار داشت: ما چندین هزار پرونده در سال گذشته تشکیل دادیم که البته بسیاری از آن ها مسائل ریزی هستند که بالاخره اشکالاتی در آن موجود بوده و مردم نسبت به آن موضوعات شکایت داشته اند بنابراین موضوعات، موضوعات زیادی است با این حال موضوعات کلان که طبیعتاً کل کشور را تحت تاثیر قرار می دهد محدود است که انشالله با یک تمرکز بتوانیم این پرونده ها را به نتیجه برسانیم.

کد خبر: ۹۹٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha