۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
 دولت‌ مخالف اصلاح نظام بانکی است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت‌ مخالف اصلاح نظام بانکی است

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شور اول کلیات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی تصویب شد اما دولت‌ مخالف اصلاح نظام بانکی است.

به گزارش بازار، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون بانک مرکزی یکی از طرح هایی بود که در شور اول مطرح و کلیات آن تصویب شد که جرئیات در جلسات بعدی مطرح خواهد شد اما دولت‌ها مخالف اصلاح نظام بانکی هستند.

این نماینده مجلس افزود: این طرح می تواند تحول خوبی را بوجود آورد چرا که ما حافظ منافع مردم هستیم تا قدرت خرید را داشته باشند و دولت از جیب مردم تامین مالی نکند و استقراض از مردم منجر به خواهد شد به استقراض از بانک مرکزی و بانک های خصوصی چون تامین مالی ندارند آنها متصل می شوند به بانک مرکزی و نهایت تبدیل می شود به افزایش پایه پول و تورم که نتیحه اش کاهش قدرت خرید مردم است.

قادری گفت: متأسفانه تاکنون کار جدی برای اصلاح نظام بانکی انجام نشده است و ما انتظار داریم بانک مرکزی در راستای حفظ ارزش پول ملی گام بردارد.

وی بیان کرد: برخی از نمایندگان معتقدند که باید منتظر بمانیم تا دولت جدید لایحه اصلاح نظام بانک مرکزی را به مجلس ارائه کند که باید بگویم این کار درست نیست، چرا که منافع دولت‌ها اجازه نمی‌دهد طرح اصلاح نظام بانکی در مجلس به نتیجه برسد و خودشان هم لایحه ارائه نمی‌کنند.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کنترل و نظارتی بر بانک‌های خصوصی انجام نمی‌شود و این رویه باید اصلاح شود، تصریح کرد: در این طرح بحث کنترل نقدینگی مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مشکلات ما خلق نقدینگی برای اداره کشور است که در این طرح پیش بینی‌هایی شده است تا این اقدام دیگر انجام نشود.

کد خبر: ۹۹٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha