۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
هیئت تجاری زنجان به کشور ارمنستان سفر می‌کنند
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

هیئت تجاری زنجان به کشور ارمنستان سفر می‌کنند

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان از سفر هیئت تجاری از زنجان به کشور ارمنستان خبر داد و گفت: نقشه راه تجارت خارجی استان در راستای توسعه صادرات و تحقق صادرات یک میلیارد دلاری تدوین شده است.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان از مهرماه سال گذشته عملیاتی شده است،گفت: در راستای تحقق این مهم برنامه های خوبی در دست اجرا است و نقشه راه تجارت خارجی استان در راستای توسعه صادرات و تحقق صادرات یک میلیارد دلاری از مبدا استان در بازه زمانی دو ساله تدوین شده است. 

وی از سفر هیات تجاری از استان زنجان به کشور ارمنستان خبر داد و اظهار کرد: این سفر برکات خوبی را به همراه خواهد داشت. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی این کشور و اتاق بازرگانی زنجان و همکاری های مشترک در حوزه های خدمات فنی و مهندسی، پارک های علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، صنایع دستی، آموزش های فنی و حرفه، گیاهان دارویی به تجار این کشور اعلام شده است. 

یگانه فرد تاکید کرد: بیش از ۳۰ درصد دیگر محصولات صادراتی استان زنجان شامل محصولات کشاورزی، شیلات، بوقلمون، نساجی، زیتون، سیب زمینی است و این استان در بخش کشاورزی ظرفیت های بسیار خوبی دارد و از این فرصت باید برای توسعه صادرات استفاده شود. 

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد صادرات استان زنجان شامل محصولات معدنی به ویژه شمش روی  است. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان  با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات تولیدی استان زنجان با افزایش ارتباطات دو اتاق عملیاتی می‌شود،یاد آورشد: تبادل آمار و اطلاعات تجاری بین اتاق زنجان و اتاق مشترک ایران و ارمنستان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه مراودات تجاری است.

کد خبر: ۹۹٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha