۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
طرح قانونمندسازی بازار رمز ارزها در ترکیه به پارلمان می رود
طرح ترکیه برای نظارت بر بازار؛

طرح قانونمندسازی بازار رمز ارزها در ترکیه به پارلمان می رود

دولت ترکیه در نظر دارد نظارت بر بازار رمز ارزها را افزایش دهد تا ضمن حمایت از سرمایه گذاران در بازار بر گردش سرمایه ها در بازار هم نظارت کند.

به گزارش بازار؛ توجه دولتها به ضرورت قانونمندسازی بازار رمز ارزها و دریافت مالیات از این شرکتها در سالهای اخیر افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۰ که ارزش رمز ارزها رشد کرد و سرمایه های زیادی وارد بازار رمز ارزها شد، ضرورت نظارت دقیق تر بر این بازار بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

دولت ترکیه در نظر دارد طرح قانونمندی بازار رمزارزها را در ماه اکتبر سال جاری به پارلمان ارایه دهد. طبق گزارش منتشر شده توسط روزنامه صباح ترکیه، در صورت تایید و اجرا شدن این طرح فعالیت در بازار رمز ارزها تحت نظارت دولت قرار خواهد گرفت و عملکرد شرکتهای سرمایه گذاری در این بازار، معاملات و نقل و انتقالات مالی توسط بورد بازارهای سرمایه ترکیه کاملا نظارت خواهد شد.

این سیاست باعث می شود تا حمایتهای قانونی بیشتری از سرمایه گذاران در این بازار انجام شود و استفاده از سرمایه های موجود در بازار رمز ارزها برای فعالیتهای غیر قانونی متوقف شود.

قرار بر این است که هلدینگ های بزرگ مشمول قانون رسمی مالیات بر شرکتها در ترکیه قرار بگیرند ولی هنوز در مورد مبلغ سرمایه شرکتهایی که باید مالیات پرداخت کنند، اطلاعاتی ارایه نشده است و قرار است ارقام نهایی این طرح بعد از تصویب آن توسط پارلمان در دهمین سال جاری میلادی انجام شود.

کد خبر: ۹۹٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha