فقط ۹ گروه شغلی از ۲۹۸۰ شغل در استان‌های تهران و البرز مجاز به فعالیت هستند
از امروز به مدت ۶ روزه دیگر؛

فقط ۹ گروه شغلی از ۲۹۸۰ شغل در استان‌های تهران و البرز مجاز به فعالیت هستند

به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی امنیتی، اجتماعی وانتظامی وموافقت رییس جمهور، تمامی ادارات دولتی و خصوصی و بانک های استان‌های تهران و البرز از امروز تعطیل و فقط ۹ گروه شغلی از ۲۹۸۰ شغل مجازبه فعالیت هستند.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: دو استان تهران و البرز حدود یک چهارم جمعیت ایران را تشکیل می دهند و تعطیلی این دو استان که هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند، می تواند در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین مردم بسیار ایفای نقش کند.

به جزو مشاغل گروه یک تمام مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ شغلی در این دو استان به مدت ۶ روز تعطیل خواهند بود و فعالیت بازار تهران نیز که از امروز ۲۹ تیرماه سال جاری تعطیل شده از روز دوشنبه چهارم تیرماه سال جاری بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

در این مدت میادین میوه و تره بار شهرداری  تهران همچنان فعال خواهند بود 
این در حالی است که دبیر کل اتاق اصناف ایران با اشاره به تعطیلی ۶ روزه استان تهران و البرز تاکید کرد: برای تامین ارزاق مورد نیاز مردم، در این مدت میادین میوه و تره بار شهرداری  تهران همچنان فعال خواهند بود.

«محمدباقر مجتبایی» به اهمیت رعایت محدودیت های کرونایی برای تمام واحدهای صنفی اشاره کرد و افزود: در این مدت خرده ‌فروشی های میوه  و تره بار در سطح استان تهران و البرز جزو فعالان واحدهای صنفی ما خواهند بود.

دبیر کل اتاق اصناف ایران بر اجرای مصوبات قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: بازرسان اتاق های اصناف در این دو استان با اجرای گشت های مشترک با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهند کرد و در صورت تکرار واحدهای صنفی متخلفین به مدت سه هفته پلمب خواهد شد.

مجتبایی با بیان اینکه اصناف برای اجرای این ابلاغیه همکاری لازم را خواهند داشت، افزود: در این شرایط تالارهای موجود در استان تهران و البرز مجاز به فعالیت نیستند و در این ۶ روز همه آنها تعطیل خواهند بود.

در طی ۱۷ ماه گذشته که محدودیت های کرونایی زیادی در حوزه اصناف کشور اعمال شده است
دبیر کل اتاق اصناف ایران تاکید کرد: در طی ۱۷ ماه گذشته که محدودیت های کرونایی در حوزه اصناف کشور اعمال شده است، صاحبان واحدهای صنفی با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

مجتبایی با بیان اینکه در این مدت فقط ۹ گروه از  ۲۹۸۰ فعالیت شغلی در استان‌های تهران و البرز مجاز به فعالیت خواهند بود، گفت: در این ۶ روز تعطیلی و بر اساس مصوبه قرارگاه کرونا، صرفا ۹ گروه صنفی تا چهارم تیرماه سال جاری مجاز به فعالیت خواهند بود.

در این مدت نانواییها، سوپرمارکت و بقالی ها، فروش محصولات لبنی، فروش محصولات پروتئینی (صرفا فروشندگان مرغ، گوشت و ماهی)، فروشگاه های زنجیره ای (صرفا بخش سوپرمارکتی، اقلام خوراکی، آشامیدنی وپروتئینی و بهداشتی) مجاز به فعالیت هستند  و همچنین فروشندگان ملزومات پزشکی و دامپزشکی، آژانس های تاکسی تلفنی، فروشندگان میوه و تره بار و مراکز طبخ غذا، رستوران و فست فود ها (صرفا بیرون بر) می توانند در این ۶ روز همچنان به فعالیت خود ادامه دهند 

در این مدت نانواییها، سوپرمارکت و بقالی ها، فروش محصولات لبنی، فروش محصولات پروتئینی (صرفا فروشندگان مرغ، گوشت و ماهی)، فروشگاه های زنجیره ای (صرفا بخش سوپرمارکتی، اقلام خوراکی، آشامیدنی وپروتئینی و بهداشتی) مجاز به فعالیت هستند.

همچنین فروشندگان ملزومات پزشکی و دامپزشکی، آژانس های تاکسی تلفنی، فروشندگان میوه و تره بار و مراکز طبخ غذا، رستوران و فست فود ها (صرفا بیرون بر) می توانند در این ۶ روز همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

در مدت یاد شده و با توجه به تأثیر شناخته شده برخی از مشاغل و فعالیت‌ها در گسترش بیماری کرونا و لزوم جلوگیری از تجمعات به ویژه در اماکن سرپوشیده، در شهرهای قرمز به صورت قاطع و دقیق واحدهای صنفی مشروحه ذیل مجاز به فعالیت نیستند.

رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته (ولی بصورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند)، تالارهای پذیرائی، سالن های سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته (به استثناء پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر (به جز پوشاک، کیف، کفش و موبایل)، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدن سازی، شهربازی و باغ وحش ها و نمایشگاه های عمومی و تخصصی در این مدت در استان های تهران و البرز تعطیل خواهند بود.

چک های برگشتی اصناف به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید
دبیر کل اتاق اصناف ایران یادآورشد: متاسفانه به علت شرایط سخت کرونایی اصناف در اردیبهشت ماه سال گذشته تعداد ۱۶ هزار میلیارد تومان چک برگشتی داشتند که در آذرماه ۹۹ به ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در نهایت میزان چک های برگشتی اصناف به بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.

در مجموع ۹ میلیون و ۳۰۰ اصناف در سراسر کشور وجود دارد و با احتساب خانواده آنها تعداد اصناف و خانواده های آنها به حدود ۳۵ میلیون نفر می‌رسد لذا هرگونه اقدام برای اعمال محدودیت های کرونایی باید با بررسی های لازم انجام شود تا ضرر و زیان کمتری متوجه اصناف شود 

مجتبایی افزود: در مجموع ۹ میلیون و ۳۰۰ اصناف در سراسر کشور وجود دارد و با احتساب خانواده آنها تعداد اصناف و خانواده های آنها به حدود ۳۵ میلیون نفر می‌رسد لذا هرگونه اقدام برای اعمال محدودیت های کرونایی باید با بررسی های لازم انجام شود تا ضرر و زیان کمتری متوجه اصناف شود.

با اعلام تعطیلی دو استان تهران و البرز توسط سخنگوی دولت بخش های مختلف گره های شغلی مانند بانک ها، مترو، بورس، بازار، کتابخانه ها و میادین میوه و تره بار طی اطلاعیه های جداگانه وضعیت فعالیت و یا تعطیلی خود اعلام کردند تا شهروندان از نحوه خدمات رسانی این واحدهای صنفی و اداری خبردار شوند.

متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور از ۷۰ به ۴۷.۹ درصد کاهش یافته است
این در حالی است که اواخر شب گذشته دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: از ۲۶ خرداد تا دوم تیرماه سال جاری متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور از ۷۰ به ۴۷.۹ درصد کاهش یافته است.

«بابک دین پرست» معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا افزود: در این مدت متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی حدود ۲۲ درصد کمتر شده است و این در گسترش شیوع بیماری کرونا در کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بیان کرد: در این مدت متوسط استفاده از ماسک با ۲۴ درصد کاهش به ۴۷ تا ۴۸ درصد رسیده است و متوسط رعایت پروتکل فاصله گذاری از ۷۰ به ۴۸ درصد رسیده است.

دین پرست با اشاره به محدودیت ها و ممنوعیت های سفر در این ۶ روز در استان های تهران و البرز افزود: طبق مصوبه قرارگاه این محدودیت ها از سال ۱۸ امشب آغاز شد و تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه چهارم مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و نیروی انتظامی برای اعمال قانون هم اکنون در ۱۴ نقطه خروجی این دو استان مستقر شده است.

تعداد اندکی از شعب بانک ها برای پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان فعال خواهند بود
همزمان با تعطیلی ۶ روزه استان تهران و البرز دبیر شورای هماهنگی بانک ها نیز گفت: با وجود ۶ روز تعطیلی در استان های تهران و البرز تعداد اندکی از شعب بانک ها برای پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان فعال خواهند بود.

«علیرضا قیطاسی» با اشاره به تعطیلی تمام شعب بانک های دولتی و خصوصی در این دو استان، افزود: قرار است تمامی شعب بانک ها دستگاه های خودپرداز خود را بروز رسانی کنند، تا مردم در نقل و انتقال پول و دریافت آن از دستگاه های یاد شده مشکلی نداشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی بانک ها به ضرورت اجرای ابلاغیه ستاد ملی کرونا و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: فقط تعداد اندکی از شعب بانک ها در این ۶ روز به عنوان شعب کشیک در استان های تهران و البرز برای پرداخت حقوق و انجام عملیات ضروری فعالیت خواهند داشت که تعداد آن حدود ۳ و یا ۴ درصد شعب خواهد بود.

طبق مصوبه قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا نخستین روز کاری همه ادارات، بانک ها، بازار، بورس و کتابخانه ها در هفته آینده روز دوشنبه چهارم مرداد ماه خواهد بود

با انتشار خبرهای مربوط به تعطیلی ادارات، بانک ها و بازار تهران «محمدحسن ابراهیمی سرو علیا»، نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: بازار سرمایه و بورس در روزهای (سه‌شنبه، شبنه و یکشنبه) تعطیل هستند.

با توجه به اینکه تالارهای مطالعه کتابخانه ملی ایران نیز از روز سه ‌شنبه ۲۹ تیر تا سوم مرداد تعطیل خواهند بود، لذا نخستین روز کاری همه ادارات، بانک ها، بازار، بورس و کتابخانه ها در هفته آینده روز دوشنبه چهارم مرداد ماه خواهد بود.

کد خبر: ۹۹٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha