۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
ورود بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلاری؛ آیا سقوط بازار رمز ارزها ادامه خواهد یافت؟
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

ورود بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلاری؛ آیا سقوط بازار رمز ارزها ادامه خواهد یافت؟

در اولین ساعات کاری روز شنبه ارزش بیت کوین در بازار وارد کانال ۳۰ هزار دلار شد و قیمت اتریوم به ۱۸۲۰ دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: روز سه شنبه ۲۹ تیرماه قیمت رمز ارزها در بازارهای جهانی بازهم کاهش یافت. طبق گزارش منتشر شده توسط کوین دسک در اولین ساعات  امروز قیمت هر بیت کوین به ۳۰ هزار و ۷۷۰ دلار رسید که ۳ درصد  کمتر از روز قبل از آن بود.

در این روز قیمت هر اتریوم به مرز ۱۸۱۹ دلار رسید که بالغ بر ۴ درصد نسبت به روز قبل از ان کاهش یافت. این اولین روز طی یک ماه اخیر بود که  قیمت اتریوم به مرز ۱۸۰۰ دلار رسیده است و بسیاری شرایط حاکم بر اقتصاد دنیا و سیاستهای وضع شده در جهان را  عامل مهمی در ایجاد این وضعیت در بازار می دانند. در نتیجه کاهش قیمت بیت کوین در بازار، ارزش سرمایه موجود در بازار بیت کوین به ۵۹۴ میلیارد دلار رسید و ارزش سرمایه موجود در بازار اتریوم کمتر از ۲۲۱ میلیارد دلار بود.

در این روز هر دوج کوین با قیمت ۱۷ سنت و هر XRP با قیمت ۵۶ سنت معامله شد.در مورد دلیل تداوم روند کاهشی در بازار رمز ارزها گزارشهای زیادی ارایه شده است از جمله اینکه مقابله بانکهای مرکزی باتوسعه استفاده از استیبل کوین ها یک عامل مهم در ایجاد این شرایط تازه است.

بانکهای مرکزی در بسیاری از کشورهای صنعی استیبل کوین ها را تهدیدی برای  نظام مالی و بانکی دنیا و عامل ایجاد بی ثباتی اقتصادی می دانند و بر این باورند که باید با رشد این بازار مقابله کرد.

گزارشهای منتشر شده توسط وب سایت مارکت واچ نشان می دهد در یک هفته اخیر میزان سرمایه موجود در بازار رمز ارزهای دنیا ۱۵ درصد کاهش یافته است که دلیل ان پیش بینی در مورد تداوم روند کاهشی قیمتها در بازار است.

پل پاتل، تحلیل گر بازار رمز ارزها در مصاحبه ای با این وب سایت در مورد وضعیت بازار گفت: «دو بازار مهم و تاثیرگذار در دنیای رمز ارزها، کشورهای چین و امریکا هستند. در ماه های اخیر در هر دو کشور سیاستهای تازه ای برای مقابله با فعالیت در بازار رمز ارزها ایجاد شده است. چین رسما فعالیت در این حوزه را ممنوع کرده است و هم استخراج رمز ارز و هم معامله در این بازار را ممنوع کرده است و با فعالان این بازار مقابله کرد. در امریکا هم با وجود اینکه رسما مخالفتی با فعالیت در بازار رمز ارز اعلام نشده است ولی سیاستها در جهت محدودیت فعالیت در این بازار است. از یک طرف جهت گیری بانکهای مرکزی در برابر بازار استیبل کوین ها و معرفی این بازار به عنوان عامل برهم زدن ثبات مالی و اقتصادی مطرح است و از طرف دیگر تاکید بر استفاده از رمز ارزها توسط گروه های مجرم و کاربرد ساده این واحد جدید پول برای پولشویی در دنیا باعث شده است تا ارزش رمز ارزها تنزل یابد. خبرهایی در مورد تصمیم گیری های اولیه برای افزایش نظارت بر فعالان بازار رمز ارزها منتشر شده است. خبرهایی که نشان می دهد این بازار در مسیر تغییرات بزرگی قرار دارد و حتی حمایت افراد و گروه های خاص هم نمی تواند تغییرات معناداری در بازار ایجاد کند.»

وی در مورد آینده این بازار نوشت: «با توجه به این جهت گیری های و خروج سهمی از سرمایه ها از بازار رمز ارزها، ارزش این بازار بعد از پایان تعطیلات اخرهفته افزایش پیدا نکرد بلکه سرعت کاهش ارزش ها بیشتر بود. در روزهای شنبه و یک شنبه نرخ کاهش ارزش بیت کوین در هر روز کمتر از ۲ دو درصد بود ولی در روز دو شنبه ارزش این بازار بالغ بر ۴ درصد تنزل پیدا کرد وانتظار می رود این روند تا انتهای این هفته هم ادامه داشته باشد.»

کد خبر: ۹۹٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha