۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
خرید ۴ میلیون تن گندم تا ۲۸ تیر ۱۴۰۰
مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد

خرید ۴ میلیون تن گندم تا ۲۸ تیر ۱۴۰۰

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مقدار خرید گندم را تا ۲۸ تیر ماه، ۴ میلیون تن اعلام کرد و گفت: ۹۲ درصد از پول گندمکاران پرداخت شده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید محمد تقی طباطبایی گفت: از شروع عملیات خرید تضمینی گندم تاکنون ۴ میلیون تن گندم به ارزش ۱۹۵ هزار میلیارد ریال به‌صورت تضمینی در ۳۱ استان خریداری شده است.

طباطبایی از پرداخت بیش از ۱۷۹ هزار میلیارد ریال، معادل ۹۲ درصد از پول گندمکاران خبر داد.

وی یاد آور شد: ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تن از این مقدار گندم در استان‌های خوزستان، فارس، گلستان و کرمانشاه از کشاورزان خریداری شده است که خوزستان با ۱.۲ میلیون تن، فارس با ۴۶۴ هزار تن، گلستان با ۴۴۸ هزار تن و کرمانشاه ۳۳۸ هزار تن پشتاز در خرید هستند.

پرداخت ۹۹ درصد از مطالبات کلزاکاران
مشاور فرهنگی و رسانه‌ی شرکت بازرگانی دولتی ایران به خرید تضمینی ۱۲۴ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال اشاره کرد.

وی استان‌های گلستان، خوزستان و مازندران را پیشتاز در عملیات خرید تضمینی این محصول اعلام کرد و گفت: تقریبا تمام مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.

طباطبایی در بخش دیگری از گزارش هفتگی خود، در خصوص کالاهای اساسی، میزان توزیع این کالاها را از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۱۰۵ هزار تن برنج، ۳۰۹ هزار تن شکر و ۴۸۸ هزار تن روغن در این مدت از طریق شبکه‌های توزیع در بازار عرضه شده است.

وی همچنین به توزیع مقدار ۵۶۴ هزار تن گندم و ۴۸۳ هزار تن آرد در دو بخش یارنه‌ای (نوع یک و دو) و صنف و صنعت اشاره کرد.

کد خبر: ۹۹٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha