۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
افتتاح ۱۱۸ واحد طرح گلخانه‌ای در ۱۰ استان کشور
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خبرداد؛

افتتاح ۱۱۸ واحد طرح گلخانه‌ای در ۱۰ استان کشور

اردبیل- سجادی پور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: ۱۱۸ واحد طرح گلخانه‌ای در کشور به مساحت ۱۸۷ هکتار در ۱۰ استان افتتاح شد.

سیدجمال سجادی پور در حاشیه حضور در اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این شهرک‌ها توسط بخش خصوصی و همچنین پشتیبانی دولتی در حال اجراست به طوری که سرمایه‌گذاری ۳۲۵ میلیارد تومانی در ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها در هشت سال اخیر انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۲۴۹ شهرک از این مجموعه‌ها در بخش گلخانه‌ای و در فضای ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار اجرایی شده و ۱۵ شهرک شیلات نیز با حمایت و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: ۳۱ شهرک دامپروری نیز در کشور در مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار پیش‌بینی شده که عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.

سجادی‌پور افزود: با اجرایی شدن این شهرک‌ها زمینه اشتغال برای ۱۴۲ هزار نفر در کشور فراهم شده و تولید بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات متنوع در این شهرک‌ها در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۳۷ واحد گلخانه‌ای در فضای ۹۶ هکتار در استان اردبیل در مرحله اجراست که یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار آن آماده بهره‌برداری شده و در استان اردبیل شاهد بهره‌برداری همزمان آن با دستور رئیس جمهور هستیم.

سجادی‌پور اضافه کرد: ایجاد شهرک‌های کشاورزی در کشور از اقدامات بدیع دولت یازدهم و دوازدهم بوده به گونه‌ای که در این شهرک‌ها زمینه تولید و صادرات میلیون‌ها تن مواد غذایی فراهم آمده و این شهرک‌ها قادر است به توانمندی اقتصادی استان‌های کشور کمک کنند.

وی بیان کرد: در کنار تولید محصولات متنوع جالیزی و گلخانه‌ای در سطح کشور در بخش شهرک‌های دامپروری و شیلات نیز تولید محصولات متنوع به ویژه میگو و صنایع گوشتی و پروتئینی نیز به خوبی انجام شده و از طریق استان‌های مرزی به کشورهای همسایه صادر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور ادامه داد: امروز همزمان با افتتاح شهرک‌های گلخانه‌ای در اردبیل با ظرفیت تولید ۳۸ هزار و ۴۰۰ تن، ۱۱۸ واحد طرح گلخانه‌ای در کشور به مساحت ۱۸۷ هکتار در ۱۰ استان افتتاح شده و هفت واحد طرح‌های زیربنایی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۹۹٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha