۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
پرداخت ۶۶ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در استان همدان
مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان عنوان کرد:

پرداخت ۶۶ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در استان همدان

همدان - حمزه لوئی، مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان از پرداخت ۶۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب مقرری بیمه بیکاری در استان همدان خبر داد.

شهناز حمزه لوئی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تعداد ۴۴ میلیون و ۵۰۰ نفر در کشور زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، عنوان کرد: در استان همدان تعداد ۱۳ شعبه اصلی، چهار شعبه اقماری و پنج کارگزاری به صورت خصوصی خدمات را در این حوزه به مردم ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه سعی شده تا خدمات را به نحو مناسب و به صورت الکترونیکی به مردم ارائه دهیم، اظهار کرد: در این راستا ارائه خدمات الکترونیک در قالب طرح ۳۰۷۰ در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان در تشریح این طرح مطرح کرد: تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیر حضوری در سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح ۳۰۷۰ در پیش گرفته شد تا ۷۰ میلیون بار مراجعه مردمی برای دریافت خدمات حضوری را کاهش دهیم.

حمزه لوئی ادامه داد: گرفتن غیر حضوری کمک‌هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیر حضوری مستمری بازماندگان، گرفتن تعهدنامه و تکمیل اطلاعات فرزندان اناث بازماندگان، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه پروانه ساختمانی و فهرست هوشمند حق بیمه به‌عنوان پنج خدمت غیرحضوری این سازمان پایان سال گذشته محقق و اجرای طرح ۳۰۷۰ در کاهش مراجعه به واحدهای اجرایی تأثیرگذار بوده و حذف چاپ دفترچه و استحقاق‌سنجی غیر حضوری خدمات درمان نیز در کاهش مراجعه به شعب و کارگزاری‌های این سازمان مؤثر بوده است.

۲۴۳ هزار و ۹۴۴ نفر دراستان همدان بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی هستند
وی عنوان کرد: در استان همدان بالغ بر ۲۴۳ هزار و ۹۴۴ نفر به عنوان بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی هستند که این میزان باید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه افراد با بیمه پردازی به سن بازنشستگی که می رسند از خدمات مستمری برخوردار می شوند، اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۶۰ هزار و ۳۵۹ خانوار از این خدمات به واسطه بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوتی فرد بیمه شده، بهره مند شده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه جمعیت تبعی بیمه شده در استان به نوعی است که از جمعیت یک میلیون و ۷۸۳ هزار نفری استان، ۷۶۵ هزار و ۸۸۹ نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اضافه کرد: در سال جاری مقرر شده که تعداد ۱۰ هزار بیمه شده جدید به این میزان اضافه شود.

حمزه لوئی با تصریح بر اینکه میزان پوشش بیمه تامین اجتماعی در کشور برابر ۵۵ درصد است که این میان در استان همدان میزان زیرپوشش برابر ۴۴ درصد است، گفت: سعی داریم با اقدامات مناسب این میزان را به بالای ۵۰ درصد برسانیم و افرادی که به صورت بالقوه در کارگاه ها و واحدها مشغول به فعالیت هستند اما فاقد بیمه هستند، با بازرسی های به عمل آمده زیر پوشش این بیمه درآوریم.

وی در پاسخ به خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا در دوران شیوع ویروس کرونا با تعطیلی های کارگاه ها و افزایش تعداد بیکاران در استان همدان روبرو بوده ایم؟ اظهار کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا اگرچه کارگاه ها و وضعیت تولیدی ها با مشکلاتی روبرو شد، اما میزان تعطیلی های کارگاه ها چشمگیر نبوده است.

هم اکنون در استان همدان ۲۴ هزار و ۴۵۴ کارگاه فعال وجود دارد و بیشتر تعطیلی ها مربوط به بخش گردشگری بوده است

وی عنوان کرد: هم اکنون در استان همدان ۲۴ هزار و ۴۵۴ کارگاه فعال وجود دارد و بیشتر تعطیلی ها مربوط به بخش گردشگری بوده است و کارگاه های فعال در این عرصه به سبب تعطیلی های کرونا و محدودیت های سفر و تعطیلی هتل ها و مراکز گردشگری به ویژه در شهرستان همدان و لالجین با مشکلاتی روبرو شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان در خصوص پرداختی های بیمه بیکاری در استان نیز مطرح کرد: بالغ بر دو هزار و ۵۱۷ مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان همدان تاپایان سال ۹۹ داشتیم که به این افراد بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است.

حمزه لویی اظهار کرد: تعداد ۸۰۰ نفر در قالب بیمه بیکاری کرونا به سبب تعطیلی کارگاه هایشان از خدمات مربوطه بهره مند شده اند.

کد خبر: ۹۹٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha