۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
۵ هزار هکتار از اراضی دیم کردستان به آبی تبدیل شد
استاندار کردستان:

۵ هزار هکتار از اراضی دیم کردستان به آبی تبدیل شد

سنندج- استاندار کردستان از تبدیل بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی دیم استان به اراضی آبی با بهره برداری از طرح توسعه باغات کردستان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا ظهر امروز در مراسم بهره برداری از طرح شبکه های فرعی غرب و شمال غرب در استان کردستان که با حضور اکبری معاون آب و خاک وزیر کشاورزی در کامیاران برگزار شد، با بیان اینکه بهره برداری و به ثمر نشستن بخشی از طرحهای حوزه کشاورزی اتفاق و رویداد مهمی برای استان است، گفت: اگر می خواهیم قدمی برای استان برداریم و وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم تغییر کند باید بیشتر این تلاش ها در حوزە کشاوری، آب و توسعە باغات باشد.

وی ادامه داد: از وقتی به کردستان آمدم طرحهای بزرگی در بخش کشاورزی دنبال شد که طرح توسعه باغات و افزایش تولید گوشت قرمز از آن جمله بود.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در این بخش، عنوان کرد: برای تحقق این اهداف بلند درخواست یک و نیم میلیارد دلار از دفتر رهبر معظم انقلاب داشتیم که متاسفانه با سد تحریم ها روبرو شدیم و این امر کامل تحقق پیدا نکرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه طرح آبی شدن ۱۶ هزار و ٨۱۰ هکتار از اراضی استان را دنبال و امروز پنج هزار و ۴۷۰ هکتار آن در پایاب سدهای گاوشان، امیرآباد رمشت، آزاد، قشلاق سنندج و گاران مریوان بە بهرە برداری می رسد، اظهار داشت: اتمام مابقی اراضی باقیماندە  نیز نیاز ما ۱۴۵ میلیارد تومان است کە نهایتا تا سە ماە آیندە بە اتمام می رسد.

وی افزود: تاکنون۴۳۴ میلیارد تومان برای اتمام این ۱٦ هزار و ٨۱۰ هکتار در پایاب سدها هزینە شدە کە برای حدود پنج هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می کند.

کد خبر: ۹۹٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha