۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کاهش صادرات از بوشهر به قطر به دلیل تشریفات گمرکی بود/ تلاش برای افزایش صادرات
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر:

کاهش صادرات از بوشهر به قطر به دلیل تشریفات گمرکی بود/ تلاش برای افزایش صادرات

بوشهر- گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه کاهش صادرات از بوشهر به قطر به دلیل تشریفات گمرکی بود گفت: تلاش برای رفع مشکل و افزایش صادرات در حال انجام است.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اتاق بازرگانی استان بوشهر در سالی که از سوی رهبر انقلاب به نام سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده در راستای تحقق شعار سال و عملیاتی شدن این مهم اهتمام ویژه دارد.

وی افزود: تسهیل شرایط صادرات کالا از بنادر استان بوشهر به کشورهای مختلف موجبات افزایش تولید و افزایش اشتغال می‌شود و همه مسئولان موظف هستند در این راستا کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰ درصد صادرات استان بوشهر از طریق بندر دیر انجام می‌شود و اگر می‌خواهیم شاهد افزایش صادرات و حمایت از تولیدکنندگان باشیم، باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های بندری در دیر همت کنیم.

گزدرازی تصریح کرد: پهلوگیری کشتی‌ها در آب‌های بندر دیر باید به عمق مناسبی برسد تا کشتی‌های بزرگ بین‌المللی جرات ورود به این بندر را داشته باشند و انجام این مهم، مستلزم همکاری دولت و حمایت مسئولان از این بندر است.

وی یادآور شد: قطر از مهم‌ترین مقاصد صادراتی استان بوشهر محسوب می‌شود که در سال ۹۹ شاهد کاهش صادرات از بوشهر به این کشور بودیم که دلیل عمده این کاهش، تشریفات گمرکی قطر بود که باید با رایزنی مسئولان دولتی مرتفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر افزود: رسوب کالاهای صادراتی در بنادر بوشهر از مشکلاتی است که باید پایان یابد و زمان رسوب کالاها باید به کمترین میزان برسد، این در حالی است که برخی مواقع بین ۶ تا ۱۰ روز رسوب کالا در بندر را شاهد بوده‌ایم.

کد خبر: ۹۹٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha